Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Var på en sammenkomst med jobben til mannen for et par mnd siden. Jeg kjente ikke konene til de han jobber med, men samtlige prestenterte seg og fortalte hvor de jobbet osv. Alle hadde master og høyere. Følte meg litt, ehh vet ikke, bachelor i sykepleie er ikke så mye å skryte av.....?!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er sykepleier og stolt av jobben jeg gjør. Bryr meg ikke om andre har høyere utdanning enn meg, det viktigste er at jeg har en jobb jeg liker og kan være stolt av.
Gjest sug lut Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Det er inflasjon i mastergrader, ergo er det mange jobber du ikke får uten master men hvor en bachelorgrad hadde vært mer riktig. Jeg ville vært stolt av jobben min om jeg var deg, det er ikke lengden på utdanninga men hvor god du faktisk er i jobben som teller.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Mannen min har en typisk mannsdominert jobb, og av konene der er det bare jeg som har utdannelse utover videregående. Jeg er selv i ferd med å ta en doktorgrad, men det ville ikke ramle meg inn å tenke noe negativt om noen av de andre basert på antall år på skolebenken. Vi har det alltid superkoselig de få gangene vi møtes. De fleste andre er hjemmeværende, men vi har masse å snakke om. Sykepleier er et flott yrke, og du er sikkert en flott person, det er jo det som er viktigst
verdens heldigste mamma Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Det kommer jo helt an på hva slags jobb du er ute etter. På min arbeidsplass ville du ikke fått jobb med "bare" en batchelor, mens andre steder ville du vært overkvalifisert. Vær stolt av utdannelsen din! Sykepleiere gjør en kjempeviktig jobb!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Tull. Jeg har ikke bacheloren min ferdig engang, og jeg tjener ganske sikkert mer enn de aller fleste her inne som har både bachelor og master.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Det kommer jo helt an på hva slags jobb du er ute etter. På min arbeidsplass ville du ikke fått jobb med "bare" en batchelor, mens andre steder ville du vært overkvalifisert. Vær stolt av utdannelsen din! Sykepleiere gjør en kjempeviktig jobb! Hehe, men å ansette folk som ikke engang kan stave bachelor, det har de tydeligvis ingen betenkeligheter med Spenstig!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Har selv embedtseksamen, og tenker at en bachelor ikke akkurat er så fryktelig lang utdanning. Men det er jo ikke bare bare, det er jo tre år. Fordi om jeg har over dobbelt så lenge:-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Har selv embedtseksamen, og tenker at en bachelor ikke akkurat er så fryktelig lang utdanning. Men det er jo ikke bare bare, det er jo tre år. Fordi om jeg har over dobbelt så lenge:-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Har selv embedtseksamen, og tenker at en bachelor ikke akkurat er så fryktelig lang utdanning. Men det er jo ikke bare bare, det er jo tre år. Fordi om jeg har over dobbelt så lenge:-) Du har over dobbelt så lang utdanning, men kan fortsatt ikke stave embetseksamen. Skremmende.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 Mange som mener bachelor er lite da- hva mener dere er bra nok da?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #12 Skrevet 12. juni 2012 Aldeles ikke. Vær glad for utdanningen din du. Jeg har vært kronisk syk hele livet og kom ikke gjennom videregående engang før jeg måtte uføretrygdes
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #13 Skrevet 12. juni 2012 Det kommer vel an på hvilket yrke man har en bachelor i også. I mitt yrke har det store flertallet "kun" en bachelor og jeg vet det er flere steder som helst ansetter de som ikke har mastergrad, bla pga lønn. Blant sykepleiere er det vel også flertallet som "kun" har en bachelor, så som sykepleier er du jo ikke noe dårlig utdannet selv om du ikke har noe mer. Hva for eksempel økonomene som sitter rundt deg har, har jo ingenting å si og du er på ingen måte dårligere enn dem fordi du har valgt et yrke hvor man lett får seg en jobb med kortere utdanning. Det å være sykepleier er en viktig jobb, så du kan heller sitte der å være stolt av yrket ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå