Gå til innhold

Alle fra Bergen og omegn se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om KK (Kvinneklinikken i Bergen) spiller et skittent spill. Jeg har nettopp vært hos legen, og noe han sa fikk meg til å tenke. Jeg stilte han et spm ang. overtidskontrollen på sykehus, om dette var noe nytt da jeg ikke var på slik kontroll sist jeg gikk gravid, selv om jeg ikke fødte for 9 dager over tida.

Han sa KK var de tregeste i landet (!!!) til å kalle inn til overtidskontroll, at de gjerne ventet til den gravide var 9 - 11 dager over termin. Dette var noe de gjorde for å minke arbeidsbelastningen, de håpet flest mulig ville føde av seg selv. Dette har vist seg å være direkte farlig for både mor og barn, og nye retningslinjer ble satt til verks der alle skal på overtidskontroll 7 dager over termin.

Her er det jeg synes er merkelig. Alle jeg har snakket med som har vært på 18ukers- kontroll på KK, inklusiv meg selv, har fatt terminen satt tilbake med 4 dager. Selv hadde jeg termin 30. juli 2012 ut fra siste mens, men etter kontrollen ble terminen satt til 3. august 2012. Jeg lurer på om dette er noe de gjør for å kompensere for de nye retningslinjene, for igjen å slippe å sjekke "overtidsmødre".

Hvor mangen av dere som var på 18ukers- kontroll på KK i 2011 og 2012 opplevde å få utsatt termindato 4 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt tilbake 5 dager, så jeg "ødelegger" nok for undersøkelsen din :-)

Skrevet

Eg hadde mens termin 9.august, tidlig ul termin(privat klinikk) 12. Aug og Haukeland insisterte på termin 13.. Og fekk høre at om eg kom på overtid skal ein sette igang fødselen seinast dag 12. Men Haukeland teller ikkje helg (i følge legen som tok ul i veke 18) så då ville dei evt sette meg igang mandagen (dag14). Dei flest andre sjukehus set ofte igang dag 10 el 11 om det kjem i konflikt med helg. Så vi vurdera Voss

Skrevet

Jeg ble satt frem flere dager i begge mine svangerskap, så tviler på at den teorien holder vann. Haukeland har vel heller ikke flere dødfødsler etc. enn andre sykehus, så selv om jeg har opplevd å selv måtte argumentere heftig for å faktisk få leger der til å lese viktig informasjon i journalen min, så tror jeg faktisk at de har kontroll...

Skrevet

I mine tre svangerskap hvor jeg har vært til ordinær UL på KK har ul-termin stemt med min mens-termin +/- 1 dag.

Nå har jeg aldri rukket overtidskontroller, men håper ikke at dette stemmer. Jeg har heller fått inntrykk av at de har fått en mykere linje i forhold til overtid, igangsetting og keisersnitt.

Skrevet

Jeg fikk ultralydtermin samme dag som menstermin var.. Man får ikke overtidskontroll før 12 dager over termin på KK i Bergen. De har valgt å ikke følge de nasjonale retningslinjene, og som svar på hvorfor så var det at, ja det var jo bare retningslinjer..

Skrevet

Jeg fikk ultralydtermin samme dag som menstermin var.. Man får ikke overtidskontroll før 12 dager over termin på KK i Bergen. De har valgt å ikke følge de nasjonale retningslinjene, og som svar på hvorfor så var det at, ja det var jo bare retningslinjer..

Jeg har fått overtidskontroll 1 uke over termin, så de har nok begynt med det nå!

Skrevet

Husker ikke med eldste, men med yngste hadde jeg menstermin 2 januar, og fikk ul termin 3 januar.

Tror nok du er litt paranoid her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...