Gå til innhold

Ang. regning for uteblitt time hos legen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer litt:

Jeg fikk hastetime hos lege forrige uke, dvs. ringte om morgenen og fikk time senere den dagen.

Av div. årsaker var jeg alene med eldstejenta denne dagen, og hadde bare tenkt å ta henne med meg til legen. Så, en time før vi skal reise, kaster hun opp over hele gulvet, og det ga seg ikke. Ringte derfor legen, og satt i telefonkø i ca tre kvarter før jeg kom gjennom. Da var det 2 min til legetimen min egentlig skulle ha vært. Jeg forklarte situasjonen, og hun strøk timen.

Så i dag dukket det opp regning i postkassa for uteblitt time. Er selvsagt ikke noe pes å betale denne, men lurer bare litt på om det er "rett" hvis dere skjønner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lurer litt:

Jeg fikk hastetime hos lege forrige uke, dvs. ringte om morgenen og fikk time senere den dagen.

Av div. årsaker var jeg alene med eldstejenta denne dagen, og hadde bare tenkt å ta henne med meg til legen. Så, en time før vi skal reise, kaster hun opp over hele gulvet, og det ga seg ikke. Ringte derfor legen, og satt i telefonkø i ca tre kvarter før jeg kom gjennom. Da var det 2 min til legetimen min egentlig skulle ha vært. Jeg forklarte situasjonen, og hun strøk timen.

Så i dag dukket det opp regning i postkassa for uteblitt time. Er selvsagt ikke noe pes å betale denne, men lurer bare litt på om det er "rett" hvis dere skjønner?

Ja,det er rett. Timeavtaler må avbestilles senest et døgn før, hvis ikke må du betale. Du kludrer jo til legens avtaler når du ringer såpass sent. Uheldig og kjedelig, men rett og rimelig.

Skrevet

Jeg ville ringt og snakket med de. Det kan være de stryker regningen. De har visst rett til å forlange at du betaler den..

Skrevet

Ring og spør, kan hende den bare gikk til fakturering, men at den ikke skulle det.

Så lenge du fikk hastetime kan du jo ikke avbestille dagen før, og du ringte de jo.

Mulig du må betale, men sjekk med legen din, de vet bedre enn oss. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...