Gå til innhold

Strekkmerker


Gjest Nina10

Anbefalte innlegg

Gjest Nina10

Noen som har fått strekkmerker enda? Noen som vet ca når de kommer? Skjønner jo at dette er forskjell fra person til person men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt faktisk å tenkte på akkurat det samme. Lurer litt på når det er "vanlig" at de begynner å komme. Selv smører jeg meg inn som bare det med en fet krem hver gang etter jeg har dusjet, for å prøve å forhindre det. Så får vi se :P Kommer dem så kommer dem :) Har foreløpig ikke fått noen, men så har jeg ikke store magen enda heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldige at jeg har noen fra før :P

Men gjør ingenting for meg at det kommer flere, skal vises at man bringet fram et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina10

Ja er ikke det at jeg er redd for dem, bare nysjerrig på når de kommer hehe:)Ja er litt spent på om jeg klarer forebygge noe, noen sier det hjelper med smørning og andre ikke.. spent spent hehe:) Blir en del av livets kart detta så bare gleder meg hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har fått noen nye enda. Men når jeg gikk med datteren min for 3 år siden, ble ikke strekkmerkene synlig før 4-5 dager etter fødsel. Hadde smurt meg med fet krem hver morgen, og sjekka innimellom om det kom noen, så trodde jo jeg hadde sluppet unna. Men når jeg kom hjem fra sykehuset så jeg at jeg hadde fått likevel. De var aldri sånn rød/blå som jeg ser at noen andre har. Det er mest i området mellom navlen og trusekanten, og litt på hoftene, og litt på puppene. Men jeg syns ikke de er så veldig synlige, og som en av de andre skriver over her, det er et tegn på at man har båret frem et barn. Sånn er livet, det plager meg ikke så veldig akkurat :) Smører meg med fet krem denne gangen også, og det står på den at den skal hjelpe mot strekkmerker, men det er like mye fordi hudet føles tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen får det fra ganske tidlig i svangerskapet og noen får det aldri.

Jeg er så heldig at jeg er blant dem som ikke får (venter vår tredje og har ikke fått noen).

Strekkmerker kommer av at underhudsfettet "sprekker", så kremer trekker dessverre ikke ned dit. Men det er uansett godt for huden med god smøring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...