Gå til innhold

Emmaljunga vogn - harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en eller flere av de utallige harrytrådene i går, leste jeg at Emmaljungavogn var toppen på harryhet.

Kan noen opplyse meg om hvordan man kom frem til den karakteristikken, og hvilke vogner som altså er godkjent blant trendsetterene :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ler så jeg dauer. Da er vel bogbaboo eller hva faen det heter, toppen av kult? Fordi det ikke kan brukes i Norge, med mindre du bor i Oslo og lufter ungen din på kjøpesenter...

Skrevet

Personlig synes jeg Bogaboo er blodharry, jeg - som den engelske komikeren John Bishop så treffende sa det:

"Let's face it: If you got a bogaboo - you're a bit of a tosser".

Men: Folk må velge den vogna de liker best, som møter deres behov - så får vogna være så stilig eller så harry den bare vil, såfremtden funker til formålet.

Skrevet

Nei, at Emmaljunga generelt er harry har jeg aldri hørt.

Jeg har Emmaljunga selv, så jeg har fått med meg "Emmaljungatrådene". Det er vel mer kjent her inne for å være en "kjærringvogn" fordi de som er hippe og kule velger den bort.

Men at Emmaljungas vogner i hvit leatherette har et harrystempel skulle ikke forundre meg... for de er faktisk bittelittegranne harry, og sees ofte trillet av unge mødre og med barnevognskilt, og det er jo opplest og vedtatt at det ER harry :)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

hehehe... Nei, jeg syns ikke det er harry med Emmaljungavogn :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Altså, jeg er en godt voksen dame som venter en kjekkas i oktober. Her vi bor har vi veldig mye vær! Mye regn, mye snø, mye vind og maaaaaange bakker.

Kriteriene mine for en god vogn er derfor at den skal være romslig og god for barnet, ha plass til skinnpose fra oktober-april/mai (noen vogner ser jo ut som små dukkevogner, ikke skjønner jeg hvordan man får plass til en baby over 3 mnd oppi der), ha hjul som ikke lar seg stoppe av en brøytekant eller ti, som tåler vann (!!!), som er god å trille og selvsagt som ser fin ut.

Da har jeg kommet frem til at det blir enten Emmaljunga eller Simo her hos oss. Vi har stor bil, så trenger ikke tenke på størrelsen, og jeg har lite behov for å følge trender og moter.

Men om jeg kjøper Emmaljunga er jeg altså harry? Hva med Simo da? Super-über-harry???

Hvem er dere som setter sånne merkelapper på andre? Hvilket behov har dere for å fremheve deres valg og meninger som de eneste rette?

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hehe jeg liker Simo, men ikke Emmaljunga syntes den er stygg, men ikke Harry da. Bare lite rene linjer og jeg liker vognene veldig klassiske og enkle.

Skrevet

Hehe jeg liker Simo, men ikke Emmaljunga syntes den er stygg, men ikke Harry da. Bare lite rene linjer og jeg liker vognene veldig klassiske og enkle.

En mer klassisk duo-vogn enn emmaljunga kan man jo knapt få... spesielt om man velger sort/blå ensfarget, og edge duo eller mondial. Har du i det hele tatt sett disse vognene? Nå tenker je gikke på den rosa scooter vogna altså ;)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Ja, jeg liker de ikke, syntes de er klumpete og klumpete kalesje, fikser og slikt. Ikke min type vogn. Liker Simo og Brio som har renere linjer og finere understell. Hver sin smak:)

Skrevet

Herregud, alt en skal bry seg om... Mon tro hva de lærer barna sine, disse foreldrene som går og kritiserer alt fra andres barnevognvalg til klær på barna.Også lurer man på hvorfor barn mobber.... La nå folk få velge det som passer best for de. Selv har jeg en Emmaljunga vogn, som tåler vær og vind og har plass til en baby og voksipose når vinteren kommer. Og jeg syns den er nyyydelig <3 Navy Dream, kjærlighet ved første blikk! Så får folk bare syns den er stygg, bryr meg midt i hekken!

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg er stolt (harry?) eier av emmaljungavogn til mitt barn ;)

Skrevet

Jeg mener, who the hell cares? Harry eller trendy er meg riv ruskende likegyldig. Finn deg en vogn som passer for deg, barnet og behovene deres når dere velger en vogn. Barnet ditt sitt velvære må da vel være viktigere enn trendene?

Trender kommer og går, dessuten er vel trenden nå til dags å være personlig og ikke velge det alle andre velger bare fordi det er trendy.

Syns faktisk det er ganske harry å være så jævla trendy til enhver tid.

Trend, trendy, trend my ass!

Det er trendy å bleke rompehullet også.

Skrevet

Skjønner ikke hva som kan være mer rent og klassisk en emmaljungo duo, kombi? Simo-vognene er jo nesten identiske med emmaljunga sine duo-vogner. Vi har valgt krom-understellet til emmaljunga-vognen og det er ganske slankt og lite klompete.

Det finnes jo utallige varianter av emmaljungavogner og understell, så jeg fatter ikke hva folk prater om når de sier at den ikke har rene linjer og ikke er klassisk. Det finnes begge deler. moderne og klassisk

Skrevet

Nei den er IKKE harry, det er den fineste og mest kvalitetsvogna man får på markedet nå.

Skrevet

Det eneste som er mer harry enn alt annet harry, er de sitter og klassifiserer hva som er harry eller ikke.. DER, nå ble jeg nettopp en selv ;)

Jeg forstår ikke hvorfor folk bryr seg så mye om hva andre har eller hva andre mener, det viktigste er vel at DU selv liker det?

Hva er egentlig gjennomsnittsalderen på dette forumet?

15 ?!?

Skrevet

Det er ei drittvogn fra mitt syn. Men smaken er som baken.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hvorfor mener du det? Jeg har som sagt planer om å kjøpe enten det eller Simo, og vil gjerne vite hvorfor du syns at den er så dårlig?

Skrevet

jeg har emmaljunga mondial, superfornøyd, den er pen å se på og utrolig god å bruke :D

Skrevet

Hvorfor mener du det? Jeg har som sagt planer om å kjøpe enten det eller Simo, og vil gjerne vite hvorfor du syns at den er så dårlig?

Som jeg sa SMAKEN ER SOM BAKEN.

Er det jeg som skal avgjøre kva du skal kjøpe.

Sett deg ned og tenk kva du skal bruke vognen til. Noter det posetive ved den vogna og det negative.

Emmaljunga passer ikkje til meg. Simo passer til meg.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Som jeg sa SMAKEN ER SOM BAKEN.

Er det jeg som skal avgjøre kva du skal kjøpe.

Sett deg ned og tenk kva du skal bruke vognen til. Noter det posetive ved den vogna og det negative.

Emmaljunga passer ikkje til meg. Simo passer til meg.

Du verden! Får virkelig beklage at jeg spurte! Tenkte kanskje at du ville dele erfaringene dine, siden du tross alt svarte på tråden. Man kan sjekke og undersøke, men til syvende og sist er det ofte de som har produktet selv som kan gi den beste tilbakemeldingen.

Men om alt du vil si er at den ikke passer deg, men ikke hva grunnen er, er det virkelig helt okay :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...