Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Har en samboer som ikke tåler mamman min.. Toppet seg for noen måneder siden da han kastet henne ut av huset VÅRT... Og nå i ettertid blir han sur og klager hver gang jeg er sammen med henne... Om det så er for å være sammen med henne når hun vil kjøpe ting til datteren vår, så er han utakknemlig og finner noe å bli sur for. Hun kan ikke kjøre opp i gården vår for å hente meg uten å få noe dritt slengt etter meg... Mamma kjøpte helt ny salong til oss mens vi var på tur, og hentet oss på togstasjonen, og alt han sa da vi kom til huset vårt var "så fin. Går å legger meg jeg" Syns dette er fryktelig vanskelig!!!! Mamma og samboeren min betyr alt for meg, vil ikke kutte ut noen av de liksom... Mamma er en type som mener noe om alt og glad i å fortelle meningene sine og greier ikke alltid moderere seg, og samboer har ett problem med autoriteter... Uff synes dette er så vanskelig!!!!
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Du har helt sikkert snakket med din samboer om dette, uten at det har fungert spesielt godt. Slik jeg tolker det du skriver, så er han også ufin direkte til din mor, og ikke bare bak hennes rygg. Og da tror jeg det beste er å snakke dere tre i sammen for å finne ut av hvordan din mor og samboer skal komme over ens, for din (og evt barns) skyld.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Jeg hadde aldri akseptert at min samboer var så stygg og respektløs mot min mor. Jeg hadde satt hardt mot hardt, hvor høyt kan han elske deg om han ikke klarer å oppføre seg noenlunde høflig mot din mor?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Hvor ofte er moren din hos dere og hvor ofte kjøper hun ting til dere eller ungene? Slik du beskriver det høres det ut som om hun er innom ganske ofte og kansje tar litt mye styring over livene deres. Kan jo være helt feil, men jeg hadde blitt rimlig irritert om svigermor hadde begynt å bytte ut møblene våre. Om hun er veldig direkte synes jeg du skal be henne moderere seg hjemme hos dere. Det er mannens hus også.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 At noen mennesker ikke liker andre kan man dessverre ikke alltid gjøre noe med. Men det går an å kreve at de er siviliserte overfor hverandre, om ikke annet så for din skyld! Moren din kan f.eks moderere seg litt med hva hun kjøper inn og overrasker dere med (hørtes voldsomt ut med en hel salong), hvilke meninger hun ytrer foran samboeren din osv. Og samboeren din kan få bite i seg ufine kommentarer og heller gå på soverommet og brøle de i en pute når han er alene. Dette hadde jeg satt som _krav_ til begge to. Du fortjener ikke å stå mellom barken og veden på den måten, og det kan hende de trenger å få høre akkurat det. Verden blir et mye bedre sted om vi alle gjør litt for å kunne omgås hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå