Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Har ei veldig god venninne som har sluttet å bry seg om seg selv. Hun har sluttet å farge håret (er veldig grå), ingen sminke, eldgammelt tøy. Ja, hun ser ut som om hun er 10 år eldre enn hun egentlig er ( midt i tredveåra). Datteren hennes er flau over henne, det kan jeg merke. Nå har flere kommet og sagt til meg at hun er et sorgens kapittel..De sier masse stygt om utseendet hennes, og kan ikke skjønne hvorfor hun har latt seg forfalle som hun har. Jeg synes det er ubehagelig, for jeg er veldig glad i denne venninnen. Prøver å forsvare henne med at hun har masse å gjøre, Hun har mange barn, jobber og har mange jern i ilden. Det passer jeg på å si hver gang. De kommer som regel ingen vei med samtalen. Jeg er jo fullstendig enig med de som sier dette, for jeg ser at hun har forfalt. Men det er nå revnende likegyldig for min del. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal gå rundt og mene så mye om andres utseende - sånn i voksen alder! Jeg kunne aldri fått meg til å snakke nedsettende om ei venninne av nabodama TIL nabodama f.eks. Uff, vet ikke helt hva jeg ville med innlegget, måtte bare blåse ut litt:-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Hvorfor skal alle være modellpene og striglet til enhver tid? Kan ikke folk være slik de føler seg mest komfortable med, uten å få masse stygge kommentarer? Jeg bryr meg ikke om sminke, sminker meg kun når jeg skal ut med gubben. Har OK klær, men ikke noe WOW. Er også veldig grå men orker ikke farge håret annenhver uke. Hadde mine venninner syntes jeg var stygg, så hadde jeg blitt lei meg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Så bra at du er en god venninne og forsvarer henne
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Synes det er leit at utseende skal bety så mye, men sånn er det desverre blitt idag.. Du forventes å she fresh ut, og helst yngre enn det du er. Folk som er førti, har nesten ikke "lov" til å ha grått hår lenger, ihvertfall ikke damer..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Ja, det er dette jeg også mener. Folk må få lov å være som de ønsker selv. Det er blitt et evig skjønnhetsjag i dagens samfunn. Man må være tynn, pen og vellykket. Derfor skiller man seg veldig ut om man gir fullstendig blaffen. Jeg ser som sagt hva de mener, og jeg er heller ikke uenig. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å la alt fare slik, men jeg tenker likevel at andre må gjøre som DE synes er best for DEM. Kanskje folk kommer og sier ting til meg, i håp om at jeg skal gi venninnen min noen hint? For ellers skjønner jeg ikke poenget? Temmelig dumme folk som tror at jeg vil si det videre til venninnen min. Endel blir rimelig flate når de hører at jeg forsvarer henne da:-) HI
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Bare fordi hun har det travelt i hverdagen, eller for den saks skyld har funnet ut at hun trives såpass med seg selv, at hun ikke føler for å "pynte på sanheten", så blir folk negative og snakker om at hun forfaller? Hjelpes :-/ Her er jeg 23 år, straks 24, fikk mine første grå hår som 15 åring, og har pr dags dato heldekkende hvitt hår, jeg synes det er helt ok, det er bare slik jeg er, men ble mobbet for det når jeg var 18-19 år, så jeg farger håret mitt, ikke fordi jeg mener det er behov for det, men for å bli akseptert av omverdenen, slikt er vondt. Folk burde slutte å blande seg i andres utseende, og finne på noe mer fornuftig å bruke tiden sin på.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Jeg synes du viser et godt eksempel der du forsvarer venninne din. Om hun skal freshe seg opp så bør det være for hennes egen del, og ikke for andre rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå