Gå til innhold

Butikksjef i nisjebutikk. Lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på jobb intervju i morgen. Er en butikksjef stilling i en nisjebutikk som selger klær.

Vet jeg kommer til å få spørsmål ang hva jeg forventer i lønn.

Noen som jobber eller kjenner noen butikksjefer som kan si noe om lønnen.

Jeg er en voksen dame med mange års erfaring i butikk, men ikke som sjef.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig butikksjeflønn i en normal størrelse butikk som omsetter for kanskje 4-6 mill i året er rundt 350.000 kr pluss bonus av overskudd. Alt fra 4 til 10 % av overskudd (etter skatt) er normalt.

Mange begynner litt lavere første året, f.eks 320.000,- første år, med økning til 350.000,- når det året er gått om butikken går greit.

Man tjener faktisk ikke så veldig mye mer som butikksjef enn på gulvet i butikk, det er mange mange gratis timer med overtid, ekstra papirarbeid hjemme, ansvar osv som du aldri får betalt for. Har jobbet i flere forskjellige butikker selv, og har 12 års erfaring som sjef. Det er en livsstil å være butikksjef i "små" butikker, ikke noe du blir rik av. Du får fastlønn som butikksjef og ingen UB-tillegg. Overtid er bakt inn i lønnen og du må avspasere ekstra timer på jobb, som regel blir det såpass mange timer ekstra på en måned at du aldri rekker avspasere det ;)

Skal du bli rik som butikkesjef må du lede temmelig store butikker (store Elkjøp butikker, store matbutikker o.l., da kan lønnen bli anstendig).

Men veldig morsom jobb da, nye utfordringer hver dag, morsomt med alt fra markedsføring til personalansvar, jeg stortrives, men rik blir du ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...