Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er utdannet allmennlærer, og skal nå på intervju på stilling som pedagog 2 i barnehage. Er det noen som kan fortelle meg litt hva en slik stilling innebærer? Bortsett fra to uker som vikar, har jeg ingen erfaring fra barnehage. Mitt eget barn har heller ikke begynnt i barnehage enda.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Hva er vanlig lønn i en slik stilling? (Privat barnehage).
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Google pbl tariff så får du svar
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 pedagog 2 skal i utgpunktet samarbeide med ped.leder, og har et større ansvar enn assistenter. MEN jeg vet om pedagog 2 som egentlig ikke gjør noe mer enn assistenter, fordi pedleder ikke bruker de til noe nyttig, men får lønn og arb tid som ped.
EinFrosk Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 pedagog 2 skal i utgpunktet samarbeide med ped.leder, og har et større ansvar enn assistenter. MEN jeg vet om pedagog 2 som egentlig ikke gjør noe mer enn assistenter, fordi pedleder ikke bruker de til noe nyttig, men får lønn og arb tid som ped. Jeg har hatt ped 2 under meg og er nå ped 3;) ved siden av studiene. Litt av problemet er at en har så lite tid til planlegging etc. selv at det kan blir vanskelig å finne oppgaver å delegere til ped 2. Mange steder deler en på foreldresamtaler og skriv til foreldene, ansvar for egne prosjekter, men jeg merker at jeg blir mer og mer tilhenger av å flytte ubunden til fra ped2 til leder om en ikke har mulighet til å ta ut tiden samtidig for å ha møter, noe en har mulighet til i PBL men som brukes lite. Jeg har ikke ubunden tid fast nå fordi jeg har så liten stillingsprosent, og føler ikke behov for å kreve det selv om jeg har rett på det så lenge jeg får tid når jeg trenger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå