Gå til innhold

Jobb etter permisjon og delvis sykemeldt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde et svært tøft svangerskap med depresjon og sterk depresjon i 3 mnd etter fødsel. (samboer overtok permisjon). Er bedre nå men sliter i perioder. Kjenner jeg ikke tåler for mye press, skal ikke mye til for å få meg ut av balanse. Har slitt med depresjon og sosial angst lenge.

Skal begynne i jobb igjen i september, og føler presset/angsten for dette kommer mer og mer.

Tenkte å gå til legen nå og forhøre meg om mulighet for 30 % sykemelding i startfasen av å begynne i jobb igjen - for å få en myk overgang. Det vil lette for meg å bare vite at jeg får denne muligheten, for jeg vil jo i jobb igjen!

Er redd for at hvis jeg begynner direkte i 100 % vil dette bli for mye for meg og mest sannsynlig ende i full sykemelding....noe jeg ikke vil.

Vil så gjerne være en sterk og god mamma som klarer å fungere normalt i samfunnet og i jobbsammenheng!

Tror du at jeg vil få/ha krav på denne sykemeldingen? Kvir meg til å gå til legen for å høre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at det er noen fasitsvar på dette, for ommer litt an på legen. Tror de fleste leger vil synes dette er et bra initiativ fra din side, i og med at du faktisk ønsker å fungere i jobb. Går du til psykolog for depresjonen/angsten? I såfall kan du høre med psykologen om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...