Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Min 3 åring hater grønnsaker iflg henne selv, og kommer ofte med "Liker ikke grønnsaker" før hun har smakt på middag..Hun spiser i nøden kun maiskorn, gulrot og agurk i små mengder.
anonym91 Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 har ikkje prøvd. men sett på tv at noen smelter ost over. da er jo alt godt ikkje like sunt men får det hvertfall i seg evt mose det så hun ikkje ser hva hun spiser
Gjest Mentha & Junior Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Veggie burger? Kok grønnsaker, mal i foodprocessor og bruk som en kjøttdeig sammen med egg, mel, salt og pepper til å lage karbonader. ...litt usikker på fremgangsmåten, men google veggie burger og les litt Kan serveres som en hamburger eller sammen med noe annet tilbehør. Bland i urter og krydder for å få spennende smak, og husk å ikke fortelle barna hva det er før dere har spist Endret 11. juni 2012 av Mentha & Junior
☆☆☆ Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Kjør dem i blenderen og gjem dem i saus/suppe. Utrolig hvor mye grønnsaker du kan lure inn i en kjøttsaus til spaghetti. Kan forresten bruke mye blomkål i potetmos også.
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Potetmos med blomkål eller søtpotet går fint her ostegratinert brokkoli med litt hvitløk er også kjempegodt!
soleia Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Min luring vil ikkje ha grønnsaker i det heile, men når eg lagar kraftig blomkålsuppe, gjerne med litt brokkoli i, så hiv han innpå Eg kokar blomkål med ein terning hønsebuljong og minst mogleg vatn, så det så vidt dekkar, så mosar eg med stavmiksar. Om ein brukar lite nok vatn treng ein ikkje jevne, men eg plar bruke ei ss kveitemjøl. Til slutt smakar eg til med litt matfløyte.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Takk for tips. I helgen lagde jeg kjøttsaus til spaghettien med champignon og løk. Vet ikke om ungen merka det, kommenterte at maten var sterk da :-P Forferdelig kresen, må faktisk plukke av paprika av grandiosaenom vi en sjelden gang har det.. Pølsegratenger med masse grønnsaker i, er det en hit hjemme hos dere dib damer? HI
☆☆☆ Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Takk for tips. I helgen lagde jeg kjøttsaus til spaghettien med champignon og løk. Vet ikke om ungen merka det, kommenterte at maten var sterk da :-P Finrevet gulrot går også fint i spaghettisaus. Er barnet smartere enn som så kan du koke gulrøttene og mose dem før du blander i sausen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Jobber i barnehage, og der går grønnsakene unna når vi moser gulrøtter og blomkål i potetstappe
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Lag supper som du kjører med stavmikser sånn at de blir helt glatte. Da kan du tilsette krydder, urter og buljong sånn at "grønnsakssmaken" forsvinner helt. Favoritter her er: blomkål og brokkolisuppe, tomatsuppe med løk og grønnkålsuppe. Suppene serveres alltid med masse godt stæsj som hver enkelt får gleden av å dandere oppi suppen sin. Feks: eggebåter, ostebiter, revet parmesan, makaroni, krutonger, pinjekjerner, pesto +++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå