anonym91 Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 har funnet fram søknaden til foreldre penger fra nav.. tenkte eg bare skulle fylle ut når eg skulle bynne permisjonen og hvor lenge eg skulle ha permisjon.. men står jo om far der og. her er planen at eg skal ta ut permisjon så får far sine 12 uker på slutten. evt 1 dag i uka en periode. hva skriver eg da ? må far søke om og uttsette den ? blir irritert over alle som spør om skjema sprørsmål.. men sjønner godt hvorfor lenge og planlegge.. far vil ikkje tenke på dette enda.. og søknaden skal sendest om ei uke
Frk.Karidotter Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 AH, vi sitter med nøyaktig det samme her! Artige saker. Skal vi se. Vi tror vi har funnet ut av det, nemlig. 1. Du søker kun for deg selv, og sørger for å sende inn søknaden senest 6 uker før du tenker å gå ut i permisjon, og tidligst i uke 26 av svangerskapet. 2. Far søker om fedrekvote på egen søknad for seg selv, og om pappa skal ha 1 dag i uka i en periode, må det søkes om i tillegg, på eget skjema, etter at barnet er født (fordi det skal oppgis fødselsnummer). Far skal da ha det de kaller "gradert uttak" og det er en egen søknadsprosess. Han kan da vente til barnet blir født med å sende og sende inn begge søknadene da. Jeg håper for himmelens skyld at dette er riktig, hvis ikke får vi et problem. Fars kvote går i alle fall løpende etter mors permisjon dersom det ikke er søkt om utsettelse - da forsvinner permisjonen dag for dag, uten at noen får noe som helst ut av det. Når dere søker om gradert uttak, så blir det det samme som å søke om utsettelse. Håper du skjønner no av detta. HURR.a.forfaen.
anonym91 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2012 ok dette ser jo ut som det kan stemme.. og at eg kan klare og få til hehe takk for svar
Lyckelin Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 har nettopp blitt ferdig med den selv, så nå mangler jeg bare å skrive under. Da er det bare å krysse fingrene for at man har gjort alt rett, og at den ikke kommer i retur
anonym91 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2012 eg har ikkje ordna termin bekreftelse enda men får den vell ikkje godkjent om eg ikkje er fullgodt uke 26 som eg har sjønt.. begynner på uke 26 i morgen
Frk.Karidotter Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Lykke til, mine medpermisjonære vuggesøkere! Må veien bli smertefri og enkel, og la ikke NAV ta fra oss mot og søvn eller bidra til krangling. Heiaaheia!
Veslepus86 Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Vi skrev en kommentar i kommentarfeltet, at far ikke har bestemt seg for når han skal ta ut permisjon. Hun på nav sa det var greit å gjøre det sånn. Vi sendte også inn bekreftelse på terminen og åtte ni lønnslipper for meg. Ikke fått noe brev tilbake enda, så håper alt har gått i orden. Lykke til, til dere andre.
Frk.Karidotter Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Oioi! Det var en artig løsning, ja. Bra tips! Takkers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå