Gå til innhold

Vikariatet går ut 1august, termin 1november.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg belage meg på å være uten noe penger i august, september og oktober?

Har vært i jobb i 3,5år (samme jobb, bare fornyete vikariater i bedriften), så jeg har opptjent foreldrepenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg veit kan du velge å begynne i permisjon inntil 12 uker før termin (men da får du tilsvarende mindre tid etterpå).

Skrevet

Du har krav på dagpenger i denne perioden, men det er vel kun ca 64% av din nåværende lønn.

Mitt vikariat ble avviklet pga finanskrisen i mitt første svangerskap, og legen mente derfor at jeg skulle sykemeldes før siste arbeidsdag. På den måten fikk jeg sykepenger selv om jeg ikke hadde noen jobb.

Skrevet

Kynisk som jeg er så hadde jeg prøvd å få meg en sykemelding.

Det er snakk om to måneder, og det er minimalt med sannsynlighet for at du får annen jobb på den tiden. Evt får du jo dagpenger da, men det blir en god del mindre.

Skrevet

Jeg hadde sykemeldt meg for å beholde pengene inntil permisjonen skulle starte. Det er snakk om to mnd sykemelding, du kan klage på bekkenet, svimmelhet og stort ubehag.

Da beholder du pengene dine, det er mye som skal handles inn før babyen kommer. Det er ikke kynisk, det er slik staten har lagt opp systemet, desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...