Gå til innhold

2 trimester plutselig fra 13 uker?


Et lite nurk

Anbefalte innlegg

Hvem har plutselig finni på at 2 trimester begynner ved 13 fullgåtte uker? Jeg har en jente på 1,5 og regnet da virkelig 2 trimester fra 12 uker?? Ser også at apper fra utlandet, bøker etc regner fra uke 12. Ikke at det spiller så stor rolle, lurer bare på om dette er en "ny norsk oppdagelse" Noen som vet hvor dette kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Ble veldig overrasket selv. Og virker som om det kun er bim som bruker denne "nye" metoden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en app på ipaden som heter gravid app eller no. Mulig den er svensk. Men i følge den var jeg ikke i 2 trim før i uke 15 (?) ganske irriterende, så valgte å ikke følge den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en artikkel som sa at noe forskning hadde ført til at man hadde forlenga 1. trim. Skjønte ikke helt hvorfor. Men det er visst bare de fagpersonene og -miljøene som er helt "up-to-date" som har tatt det i bruk, derfor står det mye forskjellig rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg følger med på 2 amerikanske nettsider i tillegg til BIM og begge sier at 2.trimester starter fra 14.uker.. skjønner ikke helt, men men.. beskrivelsene av ukene stemmer ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om det har med at man sier man er i uke 13 fra 12 + 1? Så når du har gått 12 fullgåtte uker begynner 2. trimester, altså i uke 13 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenkte mest på de rundt meg som ikke er gravide eller var gravide for flere ti-år siden og ikke helt skjønner/husker hva d vil si å være 15+6 uker på vei.

stort sett vet alle at svangerskap varer i 9 mnd ca og når jeg sier jeg er 15+6 uker på vei så ser de på og smiler mens øynene sier: mmmm hvor lenge er det????!!! hva vil det si???!!!!

Og når jeg sier i min 4-mnd så skjønner dem mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...