Gå til innhold

Hva legger du i ordet ressurssvak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her merket her inne at ordet ressurssvak blir brukt her inne i hytt og vær.

Så nå lurer jeg på hva du legger i ordet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Damer i tights og tunika og med glorete sokker anser jeg som ressurssvake.

Skrevet

Ingen/ lav utdannelse, lav inntekt, mindre intelligent, mindre pen. Altså at man besitter lite ressurser!

Skrevet

De damene som ikke tør hive mannen på hue og ræva ut av huset etter alskens tulliball, er ressurssvake i mine øyne.

Skrevet

Mennesker spm på en eller annen måte ikke har mulighet til å stå opp for seg selv i livet, enten om det handler om lite kunnskap, fattigdom, sosiale evner, psykisk styrke osv.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Å være ressurssvak handler ikke om utseende eller fattigdom. Klart finnes det flere ressurssvake blant fattige, men det handler mer om personlige ressurser i mine øyne. Hvor oppdatert du er på hva som skjer i samfunnet, i landet, i verden, hvor mye interesse og kunnskap du har rent generelt. Jeg har møtt relativt godt utdannede som i mine øyne er ressurssvake, deres personlige egenskaper taler ikke til deres fordel mtp å erverve seg ny kunnskap, inntekt, sikre barna god oppfølging osv.

Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg er ressurssterk. "Du virker så ressurssterk at dette blir ikke noe problem." Jeg er ikke ferdig med utdannelse, er relativt ung, men jeg er flink til å stå på og snakke for meg, positiv og.. Ja, jeg er ganske intelligent, om det er lov å si det. Så jeg tenker kanskje det har noe med måten du framstår på også?

Men de tar sikkert feil, for da jeg gikk gravid (og også en stund etterpå), gikk jeg i tigths og tunika! :o

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Ingen/ lav utdannelse, lav inntekt, mindre intelligent, mindre pen. Altså at man besitter lite ressurser!

Da er jeg tydeligvis ressurssvak ifølge deg. Jeg har 3-årig vgs med autorisasjon, har under 300.000 i året og er heller ikke spesielt pen. Allikevel er jeg godt gift, har ganske ny bil, har barn, eier egen leilighet og har fast jobb! :)

Skrevet

Et menneske med lite ressurser..

Det er flere faktorer som spiller inn syns jeg..

Utdanningsnivå, levestandard, sosial intelligens, evne til å nå fram og få ting til, samfunnsengasjement..

At man faller inn under en av kategoriene gjør ikke at man er ressurssvak. Kommer man dårlig ut i alle, så er man per definisjon ressurssvak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...