Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Vi har fått oppgitt hva vi skal betale per pers. Det er enkelt å regne over hva det faktisk koster, og det er ca 5.000 kr mindre enn hva det blir når alle betaler det vi har fått oppgitt. Det er to forlovere, og jeg tipper de har inkludert sine reiseutgifter og mat i prisen vi skal betale, mens vi andre må betale reise og mat utenom.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Hvordan vet du hva utdrikningslaget faktisk koster da? Det kan godt tenkes at det er planlagt saker og ting som du ikke vet om.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Hvor mye er det bedt om at dere skal betale da? Og hvor mange er dere? Må jo være veldig mange som skal være med om dere skal dekke inn det det koster + 5000...?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Vi skal betale 1500 kr. Har fått detaljert program der alt står (ned til hver minste detalj). Har selv sjekket prisene på nettet for å se hva det faktisk koster.
Løvinna30 Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Hadde spurt om det faktisk stemte. 1500 var mye!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Hvis de skal ha så mye penger av deg, så får de vise et budsjett! Det går jo bare ikke an å forvente at gjester skal ut med så mye uten å få se hva det skal dekke.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Jøss, det var jaggu dyrt! Dyreste jeg har vært i var 500 kr, og da gjorde vi mye rart... Jeg ville bedt om et budsjett, eller gitt klar beskjed om at jeg syntes at prisen var aaaltfor høy. Eneste jeg kunne vurdert å betale så mye for, hadde vært min aller beste venninne, ingen andre.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 De kan jo ha lagt inn overraskelser, goodiebags, gave til brudeparet o.l. som ikke står i programmet da? Men jeg hadde aldri gått i et så dyrt utdrikningslag, om jeg skulle "sløst" bort så mye penger ville jeg brukt det på noe helt annet enn en fest...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Hvis jeg skulle betalt 1500 for et utdrikningslag måtte det vært noe a la at alle la seg inn på hotell, med spa eller lignende. Jeg skulle i alle fall hatt noe "ordentlig" igjen for det. Jeg ville gitt beskjed om at jeg syns det var for mye. Antagelig syns de andre det også, og så må forloverne komme opp med noe annet.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Har du husket å ta høyde for at dere alle skal betale for utgiftene til bruden også, når du har regnet ut kostnadene per person (siden du sier du vet hva alt koster og slikt)? Hva er det som er planlagt for den prisen da?
Netti*** Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Kjenner jeg kunne blitt sint om jeg var bruden. Er jo ikke artig om gode venninner dropper utdrikningslaget fordi 2 stk har overpriset det. Det skal jo ikke koste så mye... Konfroner de, spør hva som koster så himla mye...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Har du husket å ta høyde for at dere alle skal betale for utgiftene til bruden også, når du har regnet ut kostnadene per person (siden du sier du vet hva alt koster og slikt)? Hva er det som er planlagt for den prisen da? Regner også med at det er utgiftene til bruden dere skal dekke inn, og hun skal vel ha litt ekstra luksus uten å betale for det selv? Men styggdyrt var det, så dyrt at jeg hadde meldt avbud og fortalt hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 Jeg skulle være med i ett utdrikningslag en gang, og vi måtte betale 1100,- hver. Jeg og ei anna venninne som også var alenemor måtte melde avbud fordi det var for dyrt, for vi måtte betale drikka gjennom hele dagen selv + at vi måtte være med på å lage maten. Det endte med at de to forloverne plutselig bare skulle ha 600,-... Da ble vi selvsagt med!
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Jeg må innrømme at jeg hadde meldt avbud om det så var min beste venninne. Og fortalt henne hvorfor. å ha det gøy trenger ikke å koste 1500kr pr. stk! Jeg hadde blitt kjempelei meg om det var mitt utdrikningslag som var så dyrt. Hadde vært såååå flau når jeg fikk vite prisen at jeg hadde skjemmes
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. juni 2012 #16 Skrevet 11. juni 2012 Si det som det er, at dette er altfor dyrt, og at du vil se busjettet. Jeg hadde ikke betalt 1500,- ++ for en fest...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 Har tatt høyde for at alt skal dekkes for bruden når jeg har regnet ut ja. Kommer til å dra, og kommer nok ikke til å be om budsjett for å ikke skape dårlig stemning. Jeg har råd til det og det er jo ikke bruden sin feil. Men irriterer meg kraftig! Hi
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #18 Skrevet 11. juni 2012 Ja, men hvis det irriterer deg så mye, så ville jeg faktisk ha tatt det opp med forloverne, og minnet dem om at dette potensielt sett kan gjøre at noen ikke blir med pga prisen. Det er jo ikke verre enn det.
anonym91 Skrevet 11. juni 2012 #19 Skrevet 11. juni 2012 bettalte 700 og vi hadde det supert.. gjorde mye.. hele dagen. mangen måltider og drikke ink. og div andre akriviteter.. alt var dekka i den prisen.. det var muligens mye for pengene.. men 1500 var mye uansett.. kan ikkje forvente det uansett om man har råd elle ikkje .. skal jo ha gave til brudeparet. klær til bryllupet deres osv.. blir dyrt for de rundt om alle skal bettale så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå