Gå til innhold

Barn som får øyekatarr ofte ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 8 mnd. og det er 4. eller 5. gang hun har øyekatarr nå. Sist var vi på legevakta siden det var så ille og fikk resept. Snakka med de nå og fikk de til å fakse en ny resept på øyesalve til jobben min siden hun har fått kraftig øyekatarr igjen. Går ikke vekk med saltvann.

Hvorfor får hun det hele tiden og kommer det til å ende med bekymringsmeld.? Er snart redd for å kontakte legen ang. det siden er er så ofte :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn får også øyekatarr ofte. Noen barn er bare mer utsatt enn andre. Husker jeg selv ofte hadde øyekatarr da jeg var liten, har ikke fått noe varig mèn av det ihvertfall. Tror ikke det vil bli sendt noen bekymringsmelding av den grunn. Vi har ikke fått barnevernet på døra. Det er bare fordi barnet har trange tårekanaler og bakterier blir ikke skylt vekk, det er jo ikke deres feil. Hvis du ammer kan du prøve med litt morsmelk:)

Skrevet

Ammer ikke og siden ikke saltvann hjelper spurte jeg om de kunne sende en ny resept til jobben min så jeg kan få tatt den i morgen tidlig og hun får startet behandling i morgen.

Håper det blir bra fort! Ser så ille ut :(

Skrevet

Jeg vasker alltid øynene til guttene med avkjølt kamillete når de begynner å få øyekatarr. Er veldig effektivt, mye bedre enn saltvann.

Ellers så kan du nok slappe av ifht bekymringsmelding. Det er bare sånn at noen barn får mye øyekatarr. Så lenge legen ikke har noe annet som bekymrer ham, så vil ikke bv bli kontaktet for dette.

Skrevet

Vi har en gutt som så og si hadde øyekatarr hele første leveåret sitt og hyppig etter det.. Ble fortalt at det kom av trange/tette tårekanaler og om de ikke sporadisk åpner seg etter de er 1 år kan man få henvisning til spesialist.. Vi fikk det, men dro aldri da han ble fin ved 1,5 års alderen.. Har hatt det 1 gang nå på 1 år, men da hadde alle i barnehagen det omtrent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...