Gå til innhold

liten/ingen mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 17+5 og har så si ingen mage. Er dette normalt, og når fikk dere andre mage?

Jeg er litt stor fra før, har litt mage. Er gravid første gang. Ser kul på magen når jeg ligger på ryggen og ser kanskje at magen har blitt litt større når jeg står oppreist, men bare bittelitt.. Kjenner på magen at den er hard.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er 12+6 og har fått mage som er vanskelig å skjule.. Jeg var litt tynn før jeg ble gravid, så jordmor sa at det var normalt at det kunne vises så tidlig.. Men tror nok at det er bebien du ser når du ligger på ryggen :D Har du begynt å kjenne bevegelser??

Skrevet

Da jeg var gravid med første så var lividden min økt fra 63 til 65 i uke 19, så null mage :) Var sikker på at jordmora ikke ville finne noen baby på ul :P Magen kom ikke før rundt uke 24 og først ved rundt uke 28 kunne andre se jeg var gravid :) Livmoren lå hele tiden på midtstreken på sf-målet :)

Skrevet

Ja jeg tror det :) Er jo ikke så lett å vite hva det er man kjenner, er jo så mye som skjer :P Men tror det ja!

Skrevet

Første gang fikk jeg ikke mage før jeg var over halvveis. Er tynn.

Skrevet

Dette er også helt normalt. Liten mage kan komme av bakoverbøyd livmor (barnet ligger inn mot ryggraden, mens andre kan bære barnet "utenpå") eller av at man har sterke magemuskler, relativt sett er nok disse sterkere når man er førstegangsgravid enn senere. Dersom man har lang liv (torso) har også babyen mere plass å fordele seg på enn om man er kort i livet og magen er "tvunget" til å gå utover. Så babyen har det helt fint selv om det ikke synes så godt ennå på utsiden.

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Her begynte ikke magen å synes før i uke 25. Så helt normalt :)

Skrevet

Første graviditet vistes ikke magen særlig før de to siste mnd. Etter det har jeg vært gravid 4 ganger og fått tidligere og større mage for hver gang.

Skrevet

Høres helt normalt ut. Jeg var veldig slank da jeg ble gravid, så jeg kunne jo se at midjen forsvant, men noen mage hadde jeg ikke. Nå er jeg akkurat passert uke 20 og magen er kommet de siste to ukene, helt plutselig. Nå er det tydelig at jeg er gravid. Før uke 18 var det litt bul, hard livmor, oppblåst til tider og generell vektoppgang, men ingen babykul..

Men trøster meg med at jeg nok får tid til å bli lei av den likevel ;)

PS! Er førstegangs jeg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...