Gå til innhold

Hva gjør jordmor når hun "stripper"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spm sikkert, men vet virkelig ikke hva hun gjør... Noen som kan forklare? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun stikker minst to fingre inn i åpningen i livmortappen din også tøyer og strekker hun åpningen litt for å trigge videre modning/åpning og etterhvert få igang rier.

Noen synes det er skikkelig vondt, jeg synes knapt det var ubehagelig...

Skrevet

Wææææ, det høres jo iallefall vondt ut!!! Da skal jeg iallefall ikke be om det på kontroll i morgen ;)

Skrevet

Det skal ikke være vondt om du er moden.

Jeg kjente ikke noe, men hadde 2 cm åpning.

Fødte dagen etter.

Skrevet

Sier jordmor om hun kan gjøre det da? Synes det blir litt flaut å spørre også da...

Hi

Skrevet

Hun gjorde det kjempe hardt på meg at det var så vondt.Jeg skreik og skreik :(

Skrevet

Jeg fikk jordmora til å gjøre det på meg, syns det var vondt men værdt det! riene startet 1 time etterpå og fødte 10-12 timer etterpå:)

Skrevet

Skjønner deg, men det er virkelig ikke flaut. Jeg spurte rett ut om hun kunne tøye litt, og det hadde hun ikke problem meg. Det gjør litt vondt, men får fortgang på sakene. Ble tøyd på mandag, så på tirsdag. Tirsdag kved startet fødselen. :)

Skrevet

Jeg ble strippet på overtidskontroll syv dager etter termin, men da ikke av jordmor men av fødselslege. Var moden med 3cm åpning. Fødte 12 timer senere.

Ingen av mine jordmødre har sjekket modenhet på kontroller (eller tilbudt stripping), dette har først skjedd når jeg har vært på kontroll på sykehuset på overtid....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jordmor strippet meg, jeg hadde 2-3 cm åpning, merket ikke så stort til det, var noe ubehaglig bare.. Fødte først 8 dager etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...