Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Om mannen deres døde, og han hadde vært utro før han døde, ville dere visst om det da? Jeg vet om en som mistet mannen sin for en stund siden, og mannen hennes var utro flere ganger like før han døde. (Jeg vet dette med 100% sikkerhet). Jeg kommer selvfølgelig aldri til å si noe, og det håper jeg inderlig ingen andre gjør heller!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Nei, jeg ville ikke visst det. Det man ikke vet, har man ikke vondt av. Sorgen over å ha mistet mannen er tung nok å bære.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Hadde jeg ikke hatt noen mistanke om det så ville jeg ikke ha visst nei. Heller (u)lykkelig uvitende, så jeg kunne ha sørget rent og skikkelig over mannen uten å få noe sånt servert på toppen. Men om jeg hadde gått og mistenkt det selv så ville jeg så absolutt at noen hadde sagt det til meg om de visste det. Endret 11. juni 2012 av Mentha & Junior
holahopp Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 jeg ville gjerne visst det. Kanskje sorgen hadde gått over fortere da. Selvfølgelig er det jo vondt å miste noen, men kanskje de ikke hadde det så godt fra før av og dette gjorde slik at noen brikker faller lettere på plass...
dorri Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Oh no det ville jeg ikke visst. Da hadde det vært mye bedre å leve i god tro om at forholdet var sterkt og bra. Men det er klart hvis enken er den eneste i "bygda" som ikke vet dette stiller det seg andeledes. Eller nei.. man har ikke godt av å få vite det uansett. Som #2 sier. Sorgen er så tung uansett. Man trenger ikke mer å bære på.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Ja, ville visste det hvis andre visste det... Hadde han vært utro med ei i utlandet på en onenight hvor ingen visste det, hadde jeg kanskje ikke ville vite det. Men at andre visste det og ikke meg, ville vært verst for meg.... Sorgen ville jo vært der likevel, men hadde han vært utro hadde han ikke vært mannen jeg hadde trodd, og det ville jeg visst om...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Nei, det ville jeg absolutt ikke visst.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Nei det ville jeg ikke visst. Det ville blitt dobbelt så ille. Både sorg over mannen min og sinne over at han bedro meg! Ikke ville jeg hatt noen å være sint på heller, og ingen som kunne svare meg på spørsmålene mine om hvorfor. Tror det ville plaget livet av meg å gå og gruble uten å kunne stille ham til veggs.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Jeg ville ha visst det hvis jeg mistenkte det selv, og/eller hvis det var mange andre som visste det. Ellers ville jeg foretrekke å ikke vite, ettersom jeg ikke hadde kunnet skrike ut min frustrasjon/sårethet til han eller få svar på alle spørsmålene som ville dukket opp i hodet mitt. Dessuten ville jeg fått fryktelig dårlig samvittighet av å være sint på en som var død...
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Jeg (tror jeg) hadde villet ønske å vite om utroskapen hans, men det er kanskje ikke det første jeg hadde ønsket å høre etter hans bortgang. Denne er litt vanskelig å svare på, og egentlig umulig å vite hvordan man hadde stilt seg til dette før man eventuelt står midt oppi det (noe jeg håper jeg aldri gjør).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå