Gå til innhold

Soppinfeksjon tar drepen på sexlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig plaget, spesielt nå mens jeg er gravid. Kan jo bare behandle med reseptfrie midler og de funker ikke så bra. Har Diflucan-kapsler, men disse må vente til etter fødsel. Men jeg syns det er så kjipt. Kvalmen har gitt seg, og jeg har faktisk lyst på sex for en gangs skyld. Dere som har soppinf innimellom, hva gjør dere? Det svir jo så innmari etter sex... Jeg har prøvd, og er i besittelse av de fleste kjærringråd, men all hjelp mottas med takk. Mannen er ikke smittet, så vi driver ikke og sender det frem og tilbake heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst - slutt å spise hvitt sukker og begynn å ta gode tarmbakterier som du får kjøpt i helsekostbutikk. Dette er viktig av flere grunner... du får bedret den generelle bakteriefloraen i kroppen slik at levevilkårene blir dårligere for soppen. Soppen lever på sukker, så veldig uheldig!

Det å få bedret din egen bakterieflora er kjempeviktig før du skal føde. Den lille blir "svøpet" inn i din bakterieflora under fødselen, og dette er en ekstra hjelp til barnet fordi det da "arver" noe av ditt immunforsvar inntil det får bygd opp sitt eget. Har du mye sopp der nede får gjerne babyen det også, da som regel i form av trøske og mageproblemer eller hudproblemer. I tillegg risikerer du å overføre sopp til den lille når du ammer. Dette kan du unngå om du kutter sukker og begynner å ta gode tarmbakterier hver dag resten av svangerskapet samt mens du ammer :)

Du kan prøve å koke opp en liter vann som du rører ut en stor spiseskje natron i. På apoteket får du kjøpt "sprøyte" uten spiss som rommer 60 ml, denne er fin til å skylle skjeden med. Skyll skjeden med natronvann 2-3 ganger pr dag i noen dager, og smør også litt natronvann utvendig nedentil. Etter 1-3 dager er som regel symptomene borte. Da må du bruke Vivag (vaginalbakterier) som du får kjøpt på apoteket for å gjenopprette riktig bakterieflora i skjeden så fort som mulig.

Skrevet

Jeg har hørt at man ALDRI skal ta vann inn i selve skjeden og iallefall ikke når man er gravid. Smør deg heller inn nedentil med yoghurt og drikk mye sitronvann. Kutt ut sukker som nevnt ovenfor, og ta idoform, men å skylle skjeden ville jeg aldri gjort. Den er selvrensende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...