Matrosen og Meg:) Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Vi kjøpte aldri ny vogn, fikk arve fra min tante, arvet da to vogner, en simo bagvogn, og en relativt god sportsvogn. Da min lille ble propell og nyskjerrig ganske tidlig ble ikke bagvognen brukt mye før den ble ryddet bort, og solgt til slutt. Vi kjøpte da en abc design kombivogn på finn.no. Kjempefin vogn! Vi tenkte vi kunne kjøpe kombivogn slik at vi hadde bag til neste, da vi har planer om å få en til etterhvert. Men, førstegangsforeldre uten å tenke over det lure har nå erfart at det er ganske trangt i også sportsdelen i denne vogna. Desuten er vogna tung og på kanten til grusom å svinge med. Det kreves krefter bare å få snudd, og da overdriver jeg ikke. Da det omtrent ikke er noe spesiell plass til vinterpose eller noe i denne vogna, så tenker jeg at den sportsvogna vi arvet skal bli barnehagevogn. Den er god å trille og god plass i. Men så tenker jeg at denne marerittvogna som vi da sitter igjen med her hjemme vil jeg i grunn ikke ha. Prøve å selge den på finn igjen og kjøpe en annen. som om det ikke er nok med at den er tung og vond å trille, så tar den også kjempestor plass i bilen. Den må deles i to for å legge sammen, og fyller hele bagasjerommet på vår store bmw stasjonsvogn. Møkkavogn! hehe. en erfaring rikere. Men er det noen som har et tips på hvordan vogn vi skal kjøpe? Jeg tenker jo som sist, at det hadde vært greit med en kombi eller duo vogn, hvor jeg da har bag som kan brukes til neste kommer. Håper på masse tips:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har siktet meg ut en tfk joggster twist til nestemann. Eneste ulempen er at sittedelen bare kan være vendt fra meg. Men jeg lurer litt på denne Multi x bag eller hva den heter den som kan "settes opp" til barnet er ca 1 år.. http://www.flust.no/barn-og-baby/barnevogn/vogntilbehoer/tfk-multi-x-hardbag/
ellynn Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Har emmaljunga city cross og den er superduper for oss hvertfall:) Bagen er veldig grei, sittedelen kan du velge om du vil ha mot eller fra deg. Stødig og lett å trille. Jeg har den nå til andremann, og den har trillet så mye at sporene i hjulene er nesten borte:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Emmaljunga City Cross (med City Bag) er en kjempebra vogn, flittig brukt til begge mine to, så jeg signerer hun over meg her! Testvinner og blant de mest populære vognene på markedet, ikke uten grunn http://www.barnevogn...city-cross.html Endret 11. juni 2012 av Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥
Brillefint - Jadda! Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Slenger meg på city cross-bølgen, men en neg ting er at de hjulene er noe herk på vinterføre. MEN det går sikkert an å velge andre typer hjul? Bare at vogna da blir litt tyngre?? Jeg har helt lette punkteringsfrie hjul på mi vogn. Er det denne du har? http://biteringen.no/produkter2/vare-merkevarer/abc-design/
Gjest Kira med en av hver Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Vi hadde Teutonia Spirit til førstemann og TFK til andremann. Veldig fornøyd med begge vognene.
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Har hatt Emmaljunga, men jeg synes den er så stor og tar masssssse plass i bilen.. blæ.
me_87 Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har hatt TFK joggster twist men bremsen på den var elendig! Vet ikke om jeg kanskje bare har vært uheldig,men den var så dårlig at jeg heller kjøpte en annen vogn. Så hadde jeg Emmaljunga City cross men syns det var tung og stor,så ble til at jeg solgte den selv om det var nydelig vogn. Nå har jeg Teutonia Timmy å er veldig fornøyd med den! Det er ikke den fineste vognen,men den er liten og lett å funker sitt bruk Har veldig lyst på Emmaljunga Scooter for de vognene er kjempe fine! Men siden det ikke er liggestilling så kan vel ikke den brukes på lenge enda
ST91 Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Har en emmaljunga Nitro city med citybag. Er veldig fornøyd med den. Lett å kjøre, og løfte. Tar helt grei plass i bilen, av og til legger jeg den sammen med bagen på. Mens andre ganger tar jeg bagen av og setter den ved siden av. (Ford focus stasjonsvogn 2012). + Sportsdelen kan bukes begge veier + veier litet + snur lett og praktisk i butikker - Litt lite demping. (er mer i city cross) pga understellet - Litt liten bag -Kan være litt vanskelig å komme til kurven under Har også en tfk joggster twist, Den må du ta av bagen for å legge den sammen. Litt tungvint, men til gjengjeld er den veldig liten sammenlagt når du begynner å bruke sportsdelen. + Stor bag +Lett å kjøre +Håndbrems +Lett å sving +god demping +liten sammenlagt med sportsdelen +God lufting i bagen - Syns sportsdelen ser litt stor ut Er veldig gla i begge vognen mine. Og bruker de til forskjellige ting. Emmaljungaen ligger stort sett i bilen og brukes på sentre, asfalt og slikt. Mens Tfk er turvognen min! Anbefaler deg å gå i flere butikker og prøve å se. Endret 11. juni 2012 av ST91
Løvemamman Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Vi elsker vår city cross:-) god å trille og går fint inn i hovedbilen, men har heller ikke noe stort problem med å få den inn i lille fiestaen! Like it alot *nikke*
Matrosen og Meg:) Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2012 Etter mye frem og tilbake på nettet så fant jeg en vogn jeg likte veldig godt på utseende, men som jeg fant lite stoff om på nettet. Jane slalom pro heter merket. Det jeg fant var positive erfaringer så jeg og matrosen tok en biltur og kom hjem med ny vogn. Vel ny for oss, men brukt. Trillet en tur på kjøpesenter og der var den veldig god. Til vårt bruk tror jeg den vil passe perfekt. Han satt også veldig fint i den, og slo til med en dupp på 2,5 time også. så den falt vist i smak hos den lille! og det er jo viktig. den var kjempelett i vekt 8 kg. og med tre hjul så er den lett å svinge. Jeg merket at den ikke var like robust og stram om jeg kan kalle den det som den andre vognen vi har. Men man kan vel ikke få alt man vil ha. Jeg ville ha en lett vogn som ikke tok stor plass i bilen, som jeg klarer å svinge uten å bruke all min makt. og det fant jeg! Men takk for tips! Blir nok til at neste får HELT ny vogn, som skal prøve løftes, trilles og det meste før den kommer ut av butikken.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 12. juni 2012 #14 Skrevet 12. juni 2012 Brio go, er suuperfornøyd med den! Har vogndilla så har testa ut en del vogner, men go'en er klar favoritt! Er også fornøyd med phil&teds hammerhead, veldig god å trille og super søskenvogn!
Lykkebumpen Skrevet 12. juni 2012 #15 Skrevet 12. juni 2012 Easywalker qtro er vi fornøyd med her. Lett å trille også på snø og "gode stier", kompakt når sammenslått.
SiljeOgLilleLisell♥ Skrevet 13. juni 2012 #16 Skrevet 13. juni 2012 Veldig fornøyd med Brio Happy! Ikke for tung, tar ikke altfor stor plass og god plass til baby=) Også er det ikke så masse stæsj på den, som jeg syns mange andre vogner har. Har anbefalt den til mine gravide venner=)
tmb Skrevet 21. juni 2012 #17 Skrevet 21. juni 2012 er også kjempefornøyd med min brio happy vogn god plass, super å trille på alt av underlag og stødig:) den er heller ikke så stor så får god plass til den i bilen
littlemisstrouble Skrevet 21. juni 2012 #18 Skrevet 21. juni 2012 Har emmaljunga duo edge, superfornøyd til mitt bruk. Triller mye på grusveier osv =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå