Gå til innhold

Bevegelse i magen


TePa

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg sånn til jeg kan begynne å kjenne spark i magen igjen! Er en veldig herlig følelse.

 

Men jeg er vel den som er komt kortest her inne (termin 31.12) så er det noen av dere andre som har kjent bevegelse ennå? Og når kjente dere noe?

 

Med førstemann kjente jeg det i uke 18 og med nummer to i uke 14 så spent på når jeg kjenner noe denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid med nr 4 og kjenner tydelig bevegelser...

 

Hvor langt på vei er du? Jeg er 11+2 så regner med jeg må vente ett par uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMathea

Kjente bevegelser første gang uke 13+, og tydelig fra 14 uker. Kjente fra uke 16 med førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 2 og har kjent bevegelse siden uke 11-12. Forrige gang kjente jeg det i uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid med nr 2, ca 11-12 uker og kjenner den lille skikkelig godt innimellom. Kjente det fra uke 13/14 med nr 1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker faktisk ikke når jeg kjente det med førstemann, men mener det var uke 18-20. Denne gangen har jeg så langt ikke kjent noe som jeg definitivt kan si er babyen. Kjenner bobler, men er nok bare luft i magen. Er 15+4. Men regner med jeg kjenner noe om ikke altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12 uker med nr 3, men ikke kjent noe enda. Kjente tydelig bevegelse i uke 14 med nr 2, så håper det ikke er så lenge til tredjemann begynner med turn der inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 15 nå og kjenner mye bevegelse. Ikke direkte spark enda, men håper det ikje er så lenge til :-). Dette er barn nr 2. Første gang kjente jeg ikke noe før uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjenner liv ganske tidlig:

Kjenner dere noe hver dag? Jeg synes det er skummelt når det går over ei uke mellom hver gang jeg merker noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er 18 uker.. og kan med sikkerhet(tror jeg) si at jeg kjente babyen idag. Dette er nummer 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 16+3 og har kjent noe jeg tror kan være babyen -men det er uregelmessig og ikke hver dag jeg har fått æren av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og har kjent bevegelser fra uke 17 (er 18+4 nå) Første gangen tenkte jeg bare.. hva i huleste var det?! Men så gikk det opp for meg etterhvert :) Nå holder hun på å styrer inni der hver dag :P

 

Er det bare meg som synes bevegelsene er litt ubehagelige? Jeg er i tillegg så ufattelig kvalm at det kan jo ha noe med saken å gjøre.. 14 uker med non stop kvalme nå! Hva gjør man ikke for å bli mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 18+3 idag og har så langt ikke kjent noe jeg med sikkerhet kan si er babisen. :( vet ikke hva jeg skal føle etter egentlig... har en del små stikkinger og strekkesmerter så aner ikke hva som er hva...

føler difinitiv livmoren når jeg bøyer meg eller kommer i posisjoner som skviser magen.. og har merket at på kvelden og om morgningen er livmoren hardere enn på dagen. er det ikke rart?? alle sier at jeg burde kjent noe til nå.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 18+3 idag, og jeg kjente for første gang på fredag! Har liggi hver kveld og kjent i over to uker nå, og vært ganske usikker på hva jeg har kjent, om det i det hele tatt har vært noe bevegelse. Men nå på fredag lå jeg og samboer i senga å tulla og lo, samtidig som jeg lå med hånda på magen, litt under navelen og ut mot venstre. Da kjente jeg det "stupte kråke" inni der, og da var det ikke til å ta feil av! :) Herlig! Har ikke kjent noe resten av helga, men nå veit jeg ihvertfall hva jeg skal kjenne etter. Så det kommer tidsnok, Peanutts :) Har du termin 8.des du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen kjente jeg det best hvis jeg satt og slappet av i sofaen med beina i samme høyde som rumpen, feks hvis man har sjeselong :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 18+3 idag, og jeg kjente for første gang på fredag! Har liggi hver kveld og kjent i over to uker nå, og vært ganske usikker på hva jeg har kjent, om det i det hele tatt har vært noe bevegelse. Men nå på fredag lå jeg og samboer i senga å tulla og lo, samtidig som jeg lå med hånda på magen, litt under navelen og ut mot venstre. Da kjente jeg det "stupte kråke" inni der, og da var det ikke til å ta feil av! :) Herlig! Har ikke kjent noe resten av helga, men nå veit jeg ihvertfall hva jeg skal kjenne etter. Så det kommer tidsnok, Peanutts :) Har du termin 8.des du også?

 

jepp :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode hvor jeg kjente bevegelse, ikke spark, og nå er det ikke noe....... er uke 17 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+3 og trooooor jeg kjenner noe, men er ikke sikker. Merker det best på kvelden når jeg har lagt meg og ligger helt stille. Da det er nummer to vet jeg hva jeg skal kjenne etter, men er faktisk usikker på om det er babyen jeg kjenner, eller om det er luft i magen. Husker ikke når jeg kjente noe med førstemann heller... Men tror det var rundt uke 20. Skal på UL på torsdag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...