Gå til innhold

Vidunderlige, nye verden... mammaklær!


Satya

Anbefalte innlegg

Etter dagens opptur på ul 10+0 - eller 9+3 som gynekologen påstår (interessant diskusjon siden det er ICSI!) og med feriepenger på konto dro jeg på shopping og prøvde mammaklær for første gang. Oh-la-la!

 

Har vel ikke akkurat en gravid-mage, men har vært oppblåst og følt meg større helt siden hormonkuren. Hvilken befrielse å ta av den stramme buksa og gli inn i myke stretchklær og tillate seg å være gravid.

 

Til alle som tenker at det er alt for tidlig å begynne med mammaklær ennå: Prøv og bli hekta!

 

Sikkert mange som fortsatt ikke kan merke økt livvidde, men for meg var det helt fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tro meg jeg merker økt livvidde.men det jeg synes er at noen av gravidklærne sklir ned..så for min del er vanlig stretch klær bedre foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 8 uker, men kjenner det blir ikke lenger til jeg kommer etter ;) Buksene begynner å ble vel stramme og ubehagelige, ALLEREDE! Kansje det er 2 der inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk gud for mamma bukser :) skulle hatt mammauniform på jobb..hehe.

Hmmm. Har dere ikke mammauniform? aner ikke hen du jobber, men det er mulig å få sydd om uniformer i de fleste yrker, evnt modifisert de noe så de passer, kan kalles HMS i enkelte tilfeller, men det kjem an på hvor du jobber og hva du jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er så glad for cubus sine long pants, som er posete og går over magen :-) de har de i capri og :-) jeg er nå 10 uker i morgen og tenker at mammaklær får komme til høsten.

 

tips: Hennes og M. har treningsbukser med veldig bred linning som går an å brette opp til det dobbelte, helt herlig å gå i og ikke dyre :-)

Jeg har fått veldig skryt for de nye fine svarte buksene mine, ingen som ser at det er treningsbukser :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk gud for mamma bukser :) skulle hatt mammauniform på jobb..hehe.

Hmmm. Har dere ikke mammauniform? aner ikke hen du jobber, men det er mulig å få sydd om uniformer i de fleste yrker, evnt modifisert de noe så de passer, kan kalles HMS i enkelte tilfeller, men det kjem an på hvor du jobber og hva du jobber med.

 

jeg jobber i posten som postbud.har aldri hørt om noen som har fått mammauniform nei på jobben min.blir nok til at jeg bare begynner å bruker mammabukser på jobben også.de kan jo ikke si noe på det,for jeg må jo ha noe på meg..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kjøpte meg en herlig mammabukse igår, enda jeg bare er 7+5. En liten erkjennelse at jeg faktisk er gravid;) Skal ut og reise på ferie nå, fant ut at jeg bare måtte ha noe litt mer behagelig enn de trange jeansa mine som jeg stort sett går med åpen for tida. Forrige svangerskap gikk jeg kun i tights, så har unnet meg en bukse denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja. Har vært og kjøpt mamma-bukser i dag jeg også. Og i kveld skal jeg på loftet og finne frem det gamle tøyet fra forrige gang. Magen buler frem og etterhvert ikke så behaglige de vanlige klærne nei. Og jeg som skal holde dette hemmelig til etter 1. august. Da får jeg fast ansettelse. Og har ikke lyst til å briefe med magen rett etter det heller. Kan bli vanskelig dette. Men tror mammabukser er bedre enn valige uansett, for slik det er nå så ser det ut som jeg holder på å eksplodere ut av klærne mine :-) forsøker å finne lange gensere og store bluser som skjuler magen, men syns det er vanskelig. Mulig jeg leter på feil steder, men det er akkurat som om alle butikker kun har tettsittende og korte gensere og topper... P.S. Jeg er 10+1 ca, men 3. svangerskap, så her buler magen tidligere enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...