meg83 Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Legen min vil ikke skrive sykemelding for bivirkninger av medikamenter i forbindelse med assistert befruktning. Begrunnelsen er at plagene er selvpåført. Han mener at dette er NAV sine regler. Stemmer dette? Synes det blir så feil. "Vanlig" graviditet er da også selvpåført, og plager i svangerskap gis det jo sykemelding for..
♣ Christiane ♣ Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Har hørt litt forskjellig, men bivirkninger er det nok sjelden man får sykemelding av i forbindelse med IVF. Derimot ble jeg sykemeldt etter egguttak 2 ganger pga overstimulering. Men jeg gikk til privatklinikk og var aldri innom fastlegen med dette. Tror det kommer veldig ann på legen.
Ele Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Det hørtes ut som en lege jeg ville kvitta meg med snarest, jeg har vært sykmeldt under to av tre av mine perioder, og det er ikke noe spørsmål om det er selvpåførte eller ikke, har aldri hørt den begrunnelsen før heller jeg! Idiot-lege spør du meg...
Englebarn11og12 Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Fikk sykemelding av lege grunnet bivirkninger. Kvalme og oppkast så jeg tilslutt ble innlagt.
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Legen min sykemelder meg om eg ønsker å tenke på meg sjøl gjennom forsøket en alt på jobben. Men har bestemt meg for å gå på jobb og se om eg klarer de:) sist grein eg på jobb:/ hehe
meg83 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2012 Takk for svar. Godt å høre at dere er enig med meg Jeg har også alltid fått sykemelding tidligere, både fra forrige lege og denne. Men hva kan jeg konkret gjøre når han ikke vil? Bortsett fra å bytte lege, for det hjelper jo ikke på disse aktuelle dagene...
En to og tre Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Jeg fikk også sykemelding pga veldig kvalme 4 dager før innsett ved fryseforsøk. Prøvde å gå på jobb mellom sykemeldingene, men ble sendt hjem av de jeg jobber med. Hadde nok med å holde meg oppegående pga kvalmen, enn at jeg skulle konsentrere meg med arbeidet også. Jeg var heldig og hadde heller ikke noe problem med å få sykemelding, ble møtt med god forståelse. Håper legen din tar til vet og at det ordner seg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå