Skogshuldra Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Vi har en liten gutt på 2,5 år og jeg begynner å bli veldig klar for å begynne litt prøving på en til etter sommeren... Men mannen har plutselig gått helt i vranglås og mener han ikke makter mer enn en. Jeg har alltid sakt at får jeg en skal jeg i hvertfall ha to... Vil jo gjerne gi jr et søsken, men nå vil altså mannen legge det helt på is... What to do? Skal sies at jr er meget aktiv om dagen og er en bestemt og skravlesyk 2 åring. Burde jeg bare ligge lavt til han selv finner ut at en til er ok, eller er det noen som har noen gode overtalelses teknikker? Jeg har prøvd å snakke med han, men når ikke i gjennom... Det lengste han har strukket seg er å si at vi kan snakke om det etter sommeren. Men jeg er litt redd han venter på at jr skal "roe" seg... Han er i tre års trassen allerede, men den vil jo bare gå over i noe annet... Han er aktiv, men ikke noe utover det normale... Jeg er nå snart 31 og vil jo ikke vente i evigheter før jeg får neste heller... Noen som har noen tips hvordan få mannen på gli...? Endret 11. juni 2012 av Skogshuldra
Squirrel79 Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Høres ut som du er i akkurat samme situasjon som jeg var i for litt over et år siden. Vi fikk mini i januar 2009, og da var ikke sambo klar for barn når jeg ble gravid (ikke planlagt). Brukte mange uker på å bestemme oss for å beholde, men da vi fortalte familie i uke 14 snudde alt, og han begynte faktisk å glede seg. Mini ble født, og han er verdens beste pappa. For litt over et år siden begynte jeg å lufte tankene med nummer to. Har alltid sagt at jeg vil ha to barn da jeg er enebarn selv. Han var ikke veldig entusiastisk, og snodde seg unna alle samtaler som hadde med det å gjøre. Begynte å søke ny jobb da jeg ikke trivdes der jeg jobba, det var på vårparten i fjor. Sa til han at om jeg ikke fikk napp, så ville jeg forsøke å få barn, slik at det var greit med permisjon fra jobben jeg ikke trivdes i. Nå viste det seg at jeg fikk ny jobb veldig fort, og det ble da ikke aktuelt å begynne med prøving før jeg hadde begynt i ny jobb. I fjor høst snakket vi litt om det igjen, men diskusjonen ble i grunn bare avfeid. Tok opp samtalen med jevne mellomrom, og bestemte oss seint på høsten at vi skulle begynne å prøve på nyåret. Da hadde han litt tid til å omstille seg, så hjalp det at flere i vennegjengen også ble gravide med nummer to da. Så begynte han faktisk etter hvert å innrømme at han savnet tiden når mini var liten. Når han fylte tre år begynte vi prøvingen på nummer to, og det klaffet på 2pp. Er 15 uker på vei nå. Har vel egentlig ikke noen gode tips og råd, annet enn å være tålmodig og ikke presse han, men bare nevne det med jevne mellomrom. Gi klart uttrykk for hva du vil, slik at han ikke er i tvil. Hadde det vært opp til meg hadde vi begynt prøvinga et år tidligere...
Neffi78 Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Vent til minsten er 3 år. Synes trassen roer seg litt da. Selv så jobber jeg med å få med sambo på nr tre. Han hadde selv baby feber for to mnd siden. Slurvet litt med pillen, og har hatt en pille fri månde nå. Men så fikk han tenkt seg litt om og ønsker ikke lengre tre barn. Han har kroniske ryggsmerter så jeg skjønner han jo litt. Har gått å håpet at det skulle klaffe nå. Men tante rød kom i går ;( blæ. (Ps. mannen har vært klarover at jeg hadde pille fri månde.) Lykke til med prosjektetet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå