CamillaJ Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Hei jenter!! I løpet av i natt ble jeg vekt tre ganger av katten vår. Han skulle ut, han skulle inn, han skulle ha mat og kos osv. Mannen min orket stå opp da han begynner tidlig på jobb. Da slo det meg, og jeg ble liggende våken... Hvordan er det vanlig å gjøre det når barnet er født? Pleier mor å ta alt av oppvåkninger om natten. Tenker på bleieskift egentlig. Mat er så klart mors oppgave så lenge det ammes, men når det skal skiftes bleier og lignende... Tenkte at jeg skulle spørre min kjære mann om hva han tenker, men jeg vet egentlig ikke hva jeg selv mener. Sååååå, hva mener dere?
LØVEN1 Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Den som "ikke jobber" tar oppvåkningene og amming om natten. Etter arbeidstid for mannen fordeler dere likt bleieskift, pass av babyen osv. Når mannen har permisjon snur dere på fordelingen tilsvarende. Fungerte i hvert fall for oss:)
Surrepus Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Jeg tok meg av nattstellet da jeg kunne sove med babyen om dagen
thessi og lillemor Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Det kommer litt an på hva slags baby man får også vil jeg si... Hvis man får en baby som skriker mye og ikke sover noe særlig er man nødt til å dele på det, eller så klikker den stakkaren som er hjemme :-/ Mer slitsomt å være hjemme med en gråtende baby man må bære rundt på enn å være på jobb. Snakker av egen erfaring... Hvis derimot alt går greit med baby er det vel naturlig å dele på den måten de over her beskriver
CamillaJ Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2012 Enig jeg også! Blir spennende å se hvordan lillemann er <3
Charlotte83 Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Kjøp katteluke!! Så kan du hvertfall sove til babyen kommer
CamillaJ Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2012 Hehe, katten plager meg i grunn ikke. Synes bare det er koselig<3 Uansett er ikke katteluke en løsning her siden vi leier og skal kun bo her til oktober.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå