Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Har hatt ubeskyttet sex med mannen i natt (han vet at jeg ikke går på noe prevensjon, og eventuell "oops" hadde ikke vært VELDIG stor krise). Likevel passer det best at jeg ikke blir gravid nå, lurer på å gå og kjøpe angrepille. Noen som vet hvor sikker den er ca 12 timer etter ubeskyttet samleie? Eller har noe erfaring med dem?
Gjest mich88 Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 "grensa" er vell 72 timer.. Men jo før du tek den jo bedre effekt har den
Moden mamma til 3 :) Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Hvorfor ikke bruke prevensjon, når det ikke passer å bli gravid??
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 [quote name=Moden mamma til 3 ' timestamp='1339409724' post='144306213] Hvorfor ikke bruke prevensjon, når det ikke passer å bli gravid?? Forventa slike bedrevitende svar. Altså, jeg tar ikke abort hvis jeg blir gravid. Mannen går heller ikke fra meg hvis jeg blir gravid. Angrepille ER (nød)prevensjon. Hva er problemet ditt? Hvis du ikke har noe som helst fornuftig enn belæring av andre voksne mennesker, å komme med, så la vær. Mich88: grensa er vel på 72 timer står det på pakningen ja, ville bare høre om noen hadde bivirkninger av den eller hvor sikker folk opplever at den er.
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Jo tidligere du tar den, desto bedre effekt Jeg tok den innen 72 timer, og ble ikke kvalm og ikke ble jeg gravid heller.. Men hi, jeg syns faktisk svaret ditt til moden mamma til 3 var litt ufint. Jeg er enig med henne, man beskytter seg jo om man ikke vil bli gravid, så det er jo ikke så rart at hun spurte? Endret 11. juni 2012 av sommerfuggel i vinterland
høstbaby2011 Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Kan legge til at jeg tok den ca 24 timer etter, ble gravid likevel!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Innen 72 timer, jo tidligre, jo sikrere sies det Jeg tok pilla ca 4-5 timer etter sprukken kondom, og ble gravid. Så det er ikke sikker prevensjon (som resten) Jeg er vist restens (eller hva det heter når kroppen ikke blir påvirket av midler) mot angrepille. Synes derimot svaret ditt til moden mamma til 3, var unødvendig, ingen ting i hennes spm var "bedrevitende", dat var bare et enkelt spm. Og jeg er ening med henne, passer det ikke med barn, så bør man i det minste bruke kondom.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Innen 72 timer, jo tidligre, jo sikrere sies det Jeg tok pilla ca 4-5 timer etter sprukken kondom, og ble gravid. Så det er ikke sikker prevensjon (som resten) Jeg er vist restens (eller hva det heter når kroppen ikke blir påvirket av midler) mot angrepille. Synes derimot svaret ditt til moden mamma til 3, var unødvendig, ingen ting i hennes spm var "bedrevitende", dat var bare et enkelt spm. Og jeg er ening med henne, passer det ikke med barn, så bør man i det minste bruke kondom. Ikke alle tåler kondom. Her venter vi på innsetting av hormonspiral, fikk ikke time før i august dessverre. Og til da kan man ikke bedrive cølibat heller... Her var det hoppav-metode som gikk skeis. Problemet mitt med svaret til moden mamma til 3, var at hun ikke svarte på spørsmålet i HI, men måtte påpeke at man skal da bruke prevensjon. det er overhode ikke det jeg lurte på, så svaret var usaklig i forhold til innlegget.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Innen 72 timer, jo tidligre, jo sikrere sies det Jeg tok pilla ca 4-5 timer etter sprukken kondom, og ble gravid. Så det er ikke sikker prevensjon (som resten) Jeg er vist restens (eller hva det heter når kroppen ikke blir påvirket av midler) mot angrepille. Synes derimot svaret ditt til moden mamma til 3, var unødvendig, ingen ting i hennes spm var "bedrevitende", dat var bare et enkelt spm. Og jeg er ening med henne, passer det ikke med barn, så bør man i det minste bruke kondom. Ikke alle tåler kondom. Her venter vi på innsetting av hormonspiral, fikk ikke time før i august dessverre. Og til da kan man ikke bedrive cølibat heller... Her var det hoppav-metode som gikk skeis. Problemet mitt med svaret til moden mamma til 3, var at hun ikke svarte på spørsmålet i HI, men måtte påpeke at man skal da bruke prevensjon. det er overhode ikke det jeg lurte på, så svaret var usaklig i forhold til innlegget. Finnes andre prevensjoner foruten kondom også, om man venter på spiral (gjør det selv også) og ventetiden er lang, så bør man finne noe annet. Om det går skeis under "hopp-av-i-svingen" så sier det seg jo selv at dette ikke er en god løsning, det anbefales jo at rett bruk av det bør startes med annen prevensjon, innøves osv, om det skal være sikkert, og klarer ikke han å trekke seg ut før det går for han, så er det jo slikt legene osv sier man ikke bør forholde seg til. Det anbefales heller ikke å bruke for mange angrepiller overtid, siden det forstyrrer syklusen. Her prøvde jeg å få spiral etter fødsel, de sa mai var tidligst, men nå viser det seg at de bokket timen min over en annen, så jeg har ikke time før slutten av august, inntil da bruker vi kondom, vurderer å bytte til Nuva ring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå