Gå til innhold

Spm ang flytting til Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skal vi flytte til Oslo til høsten da mannen har fått jobb fra Oktober. Vi er ikke kjent der noen av oss da vi bor i Nord, så lurer på om det er noen plasser litt utenfor byen hvor det er billigere og bo, og det ikke er alt for lang reisevei for mannen som skal ha kontor midt i byen?

Tar imot tips om det meste :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kolbotn er ti min med tog vet om mange som flytter ditt.

Nesodden er 15 min med når fra akerbrygge( men man bør sørge for å bo relativt nærme båten på Nesodden)

Disse to stedene er noe rimeligere så vidt jeg vet! Det er jo en haug av steder men dette er de to steden vi vurderer å flytte ut fra sentrum til når vi får nr to.

Skrevet

Lørenskog, skedsmo, ski, Kolbotn, Langhus, Oppegård, Nordstrand ligger alle litt utenfor, og er mye rimeligere.

Vil anbefale dere å ligge unna Holmlia, fristende lave priser - men prisene er lave grunnet MYE trøbbel med bla kriminalitet, gjenger osv.

Skrevet

Jeg har bodd på Holmlia i snart 5 år og har aldri opplevd noe skummelt her. Har ikke sett noe til gjenger ol. Vi trives veldig godt her. Det er veldig barnevennlig,god bhg dekning,flere skoler, masse småbarnsfamilier,svømmehall,kort vei til stranden, 12 min med tog eller buss til sentrum+ nærsenter med matbutikk,lege,tannlege,apotek,pol,leke/bokhandel,blomsterbutikk, div cafer og politistasjon.

Skrevet

Oi, takk for mange tips!

Hadde ikke trodd det var så mye å velge i, men da er det jo mange muligheter :D

HI

Skrevet

Btw, så er Nordstrand svindyrt.

Skrevet

Oi, takk for mange tips!

HI

Hvilken prisklasse ser dere i? Og ønsker dere hus eller leilighet? Andre faktorer som spiller inn?

Skrevet

Oi, takk for mange tips!

HI

Hvilken prisklasse ser dere i? Og ønsker dere hus eller leilighet? Andre faktorer som spiller inn?

Vi har ikke mulighet til mer enn 3,5 mill og det må ha minst 3 soverom. Det er egentlig det samme om det er hus eller leilighet, for vi blir nok til å se om vi trives i området i første omgang. Det må være heis evt på bakkeplan om det er leilighet.

Også må det være en hage eller et uteområde hvor barna kan leke. Helst nært barnehage og matbutikk og gode forbindelser med tog, t-bane eller buss inn til Oslo :)

Helst rundt 80 kvm2 eller mer.

HI

Skrevet

Ta en kikk på Bøler, Oppsal, Lambertseter, Skullerud!

Skrevet

Sørum, da helst Frogner eller sørumsand siden toget går derfra.

Ca 30 min med tog til Oslo, og mye lavere priser. Og ikke minst, gode skoler, barnehager og godt miljø.

Skrevet

Lurt å begynne å titte på finn.no. Bare for å få en pakepinne på hvordan boligmarkedet er.

Om dere flytter en plass der mannen din er avhengig av bil, tar det mye tid å sitte i rush trafikk hver dag.

Skrevet (endret)

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=35388397&price_to=3600000&page=5&no_of_bedrooms=3&areaId=20003&areaId=20061

Det her er for eksempel helt i skogkanten med flere barnehager i gåavstand, og fra ski er det 20 min med tog (12 min når de åpner det nye dobbeltsporet)

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=35384049&price_to=3600000&page=9&no_of_bedrooms=3&areaId=20003&areaId=20061 fagerstrand er fint, litt mindre praktisk, men med elbil som pendlebil suser en forbi køen i kollektivfeltet.

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=35247911&price_to=3600000&page=22&no_of_bedrooms=3&areaId=20003&areaId=20061 eller Nesoddtangen, da pendler man med båt ;-)

Endret av L-8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...