Gå til innhold

Hva med å verdsette at jeg faktisk kommer på jobb?


Sydamen

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få ut litt damp, jeg er 50 % sykemeldt og jobber annen hver dag. I stedet for å verdsette at jeg kommer på jobb og bidrar de dagene jeg jobber er det mer mas om når jeg kommer tilbake i fullt og hvor håpløst det er med at man er borte.

Jeg jobber i en liten barnehage og det ganske mange fulltidssykemeldinger (ikke fysiske sykdommer) fra andre, så det har vært dårlig med tilrettelegging, mange vikarer og det er full rulle hele dagen. Jeg har hatt en god dialog med legen min om at annen hverdag er bra, jeg kan jobbe en skikkelig dag og bruke den neste dagen til hvile ut, svømme, slappe av og gjøre ting jeg overhodet ikke har overskudd til de dagene jeg jobber.

 

Jeg har ikke en kontorjobb hvor man kan ta pauser etter behov, gå tidlig/komme sent og bytte oppgaver. Jeg er 5 måneder på vei og kan ikke jobbe på samme måte lenger. Og har knapt vært borte i løpet av de 6 årene jeg hat jobbet der.

 

Huff, det er nesten så jeg vurderer å bytte jobb etter permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

jeg skjønner hvordan du har det:/ nå har jeg faktisk kontorjobb.. men ikke alltid like lett å tilrettelegge der da det er så mye sykdom.

Jeg har lavtliggendee morkake så er fort gjort å få blødninger.. jeg har derfor fått beskjed å ta det mer med ro.

Det er jo mye bedre å jobbe bra og effektivt en dag og være hjemme neste enn å jobbe halvveis hele uken.

Arbeidsgiver må bare skjønne det.. er ikke mange mnd det er snakk om i det store bildet :)

Ta det med ro og nyt det med god samvittighet du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg skjønner hvordan du har det:/ nå har jeg faktisk kontorjobb.. men ikke alltid like lett å tilrettelegge der da det er så mye sykdom.

Jeg har lavtliggendee morkake så er fort gjort å få blødninger.. jeg har derfor fått beskjed å ta det mer med ro.

Det er jo mye bedre å jobbe bra og effektivt en dag og være hjemme neste enn å jobbe halvveis hele uken.

Arbeidsgiver må bare skjønne det.. er ikke mange mnd det er snakk om i det store bildet :)

Ta det med ro og nyt det med god samvittighet du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Skulle bare ønske at jeg fikk høre at det var bra å ha meg der i stedet for å oppleve sukking og stønning over alt som må ordnes når jeg ikke er der.

Ikke mitt ansvar å legge kabalen over vaktlistene.

De som er langtidssykemeldte får all forståelse i verden virker det som.

Urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...