Gå til innhold

Dere som har barn med balanse-/løpesykkel:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken typer har dere, og er dere fornøyd?

Bør man kjøpe med eller uten brems, og med eller uten fotbrett?

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Vi har en bambino tigerente sykkel kjøpt på nettet fra tyskland (via venner over grensa i EU :-)). Den var ikke så dyr, men den er god, stabil og lillemann på 3 1/2 elsker den.

Bremser har vi ikke hatt behov for, men det er relativt flatt her vi bor, så mulig det hadde vært en fordel hvis det var masser av bakker. Han bremser med føttene.

Han har nå syklet på den i 1 1/2 år og kunne helt fint ha gått over til vanlig sykkel uten støttehjul nå, men vi lar det vente et år iom at han da vil være enda raskere... ;-)

Skrevet

Micro mini, eller mini micro.

Beste sparkesykkelen for små barn, får den hos xxl og intersport tror jeg.

Den har brems, men de bruker helst bare foten.

Skrevet

Vår på 2 år og 4 måneder har xeed fra sport1. Vi og han er veldig fornøyd, den kan justeres veldig lavt slik at den passer barn som ikke er så lange også. Den er også veldig lett (kontra den som er på obs f.eks, den er dobbelt så tung). Vår er uten brems, da han er for liten til å skjønne konseptet, han bremser med føttene og vi løper ved siden av.

Skrevet

Micro mini, eller mini micro.

Beste sparkesykkelen for små barn, får den hos xxl og intersport tror jeg.

Den har brems, men de bruker helst bare foten.

Takk for innspill, men lurte dessverre ikke på sparkeyskkel i denne omgangen. Det tenkte jeg at guttungen skulle få i seksårsgave, men regner med at han bare skal ha en større tohjuling :)

Skrevet

http://www.sport-tie...anosch-BB-P1608

Litt overivrig her på morgenen kjenner jeg... ;-)

Setter pris på det :) Har sett en del som anbefaler denne:

http://www.sprell.no/index.asp?side=produkt&pid=3551&x=Gr%F8nn%20l%F8pesykkel%20med%20brems%203+

Den ser jo fin ut, men jeg lurer på om fotbrettet hemmer løpinge da sykkelen blir litt bred lenger ned, men jenta her som blir tre vil jo kunne gå lett av og på.

Skal faktisk til tyskland et par dager etter bursdagen hennes, så vi kan jo faktisk drøye kjøpet til da, hvis den sykkelen du anbefaler er veldig god i bruk.

Skrevet

Vår på 2 år og 4 måneder har xeed fra sport1. Vi og han er veldig fornøyd, den kan justeres veldig lavt slik at den passer barn som ikke er så lange også. Den er også veldig lett (kontra den som er på obs f.eks, den er dobbelt så tung). Vår er uten brems, da han er for liten til å skjønne konseptet, han bremser med føttene og vi løper ved siden av.

Den så ut som den var god å holde/styre. Var ikke enkelt dette :P

Gjest yrild
Skrevet

Det er ihvertfall mye rimeligere i Tyskland så jeg ville drøyd det til Tysklandsturen :-)

Skrevet

Vi hadde bare en helt enkel og billig fra leketøysbutikk. helt genial og mye, mye brukt :)

Skrevet

Vår datter fikk da hun ble to. Tror den heter spokes og er kjøpt på xxl. Veldig liten og lett uten bremser. Nå ble hun nettopp tre, og har fått kjempekontroll!! Suser avgårde og løfter opp beina. Har fått utrolig bra balanse.

Måtte kjøpe en større nå da hun ble tre. Den er tyngre og har større hjul, så den er litt vanskeligere. Den er kjøpt på toys r us. regner med at det blir lett å gå over til tohjulssykkel uten støttehjul til fireårsdagen neste år.

Skrevet

Jeg kjøpte en til 400 kr på G-sport. Ingen bremser på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...