Gå til innhold

Det er jo ingen bleier som holder på avføringen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd 4 forskjellige, og vet at det finnes mange flere jeg kunne ha prøvd, men er så lei nå!

Han er 13 mnd og bærsjer 2-4 ganger om dagen. (Er det forresten vanlig når de er så stor?) Og hver gang er det bærsj på klærne. Noen ganger bare litt, mens andre ganger er det opp til nakken eller ned til knærne, alt etter hva slags bleie han har på seg. I tillegg griser vi ut hele stellebordet for han klarer jo ikke ligge i ro. Må spylle han i dusjen nesten hver gang, så da går det to handklær på hvert skift. Kan ikke dra noen plass, i frykt for at han skal drite seg ut.

Er så lei!! Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste bleier holder fint på både tiss og bæsj, men de må ikke være for små eller for trange.

Du burde sikkert gå opp en størrelse.

Skrevet

Høres veldig mye ut med 4 gang pr dag. Her er det en gang pr dag. Fast.

Kan han ha noe allergi?

Skrevet

gå opp en størrelse.. har aldri hatt noe problem med dette.. har to som har brukt bleie...

Skrevet

nei det er ikke vanlig å bæsje 4 ganger om dagen.

Kanskje sønnen din har sensibeltarm, det hadde minste sønnen min. han bæsja ca 5 ganger hver dag og bæsja ut senger og klær så jeg var het fortvila.

Viste seg at han ikke kunne spise frukt. Ikke i det heletatt. Kunne ikke spise makrell i tomat, joghurt med frukt/ bær, ikke en gang tran med sitronsmak...

Sensibeltarm er ofte noe som de vokser av seg mellom 2 og 3 år

Skrevet

nei det er ikke vanlig å bæsje 4 ganger om dagen.

Kanskje sønnen din har sensibeltarm, det hadde minste sønnen min. han bæsja ca 5 ganger hver dag og bæsja ut senger og klær så jeg var het fortvila.

Viste seg at han ikke kunne spise frukt. Ikke i det heletatt. Kunne ikke spise makrell i tomat, joghurt med frukt/ bær, ikke en gang tran med sitronsmak...

Sensibeltarm er ofte noe som de vokser av seg mellom 2 og 3 år

Hvordan fant du ut at han hadde det? Prøver?

Han har ikke vondt i magen, men avføringen er kanskje litt bløtere enn hva som er vanlig, men ikke diaretynn. Men 4 ganger om dagen er kanskje ikke helt vanlig :/

Skrevet

I forholdt til vekt er han langt innenfor grensen på bleiene, men har vel mer noe med konsistensen på avføringen da. Men syns jo bleiene skal holde uansett :(

Får ta en telefon til helsesøster, mulig det er noe han ikke tåler da :(

HI

Skrevet

Sønnen min var verken slapp eller tynn, så jeg føler ikke leger tok meg på alvor.

Måtte forske litt selv. å kutte ut en mat vare av gangen og føllle litt med kan være lurt.

Får vår del var det ingen tvil. Vi kutta ut frukt og grønt i 2 uker og gutten hadde fast avføring for første gang. Så ga vi han litt melon og da bæsja han ut hele senga si.

Så kutta vi ut igjen og prøvde en annen frukt. Tilslutt orket vi ikke prøve mere. bare holdt han unna.

Jeg ba legen teste ut alergi for frukt, men de sa at det ikke slo ut noe. Da sa jeg det stemmer bare ikke. Da sa legen at det ofte var best å teste alergi på den måten vi hadde gjort, og at vi bare måtte stole på det vi selv hadde funnet ut.

Så fortalte han om sensibel tarm.

Nå fyller sønnen min snart 3 år og han har begynt å spise litt frukt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...