Gå til innhold

Tips til smokkeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei snuppe som er veldig glad i narresmokken. Synes vel egentlig det er på tide å slutte nå. Hun bruker den ikke i bhg annet enn når hun skal sove, ellers blir den brukt på bilturer, leggetider og av og til på kvelden.

Slutte brått eller hva? Hun er 18 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min slutta av seg selv fordi han ikke fant smokken som hadde kilt seg mellom madrassen og senga... Funka bra det at smokken bare "forsvant"..

Skrevet

Synes du det er på tide å slutte når barnet er 18 mnd?

Hvis hun er klar så er det jo greit.

Jeg jobber i bhg, og det er ikke uvannlig at barn bruker smokk til de er 3,5 år...

Sønnen min sluttet da han var litt over 3 år.

Vi hadde glemt å ha med smokk på hytta. Da sa han bare "Det er greit det, jeg har slutt jeg" Den kvelden gikk veldig bra, men kvelden etter når vi komm hjem var verre. Gråt litt og ville ha smokken men da måtte vi bare stå i det. Etter den kvelden har det ikke vært noe mere snakk om smokk

Skrevet

Min slutta av seg selv fordi han ikke fant smokken som hadde kilt seg mellom madrassen og senga... Funka bra det at smokken bare "forsvant"..

Samme her ,jeg fant den ikke og var drittlei av å lete.Sa til henne at vi får prøve uten:)

Nå skal det sies at hun var eldre enn 18 mnd, men det tok bare et kvarter med "surring" før hun sovna. Det "manglet" noe liksom.

Jeg hadde jo grua meg masse til sutteslutt ,så gikk det kjempegreit:)

Skrevet

Jenta mi slutta med smokk i bhg før hun fylte to år tror jeg det var, og sluttet med smokk på dagtid hjemme/ute da hun var drøye 2 år. Hun bruker fortsatt smokk på natt, men jeg har som mål at vi skal slutte med den innen hun fyller 3 år. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det heller, for smokk på natt er hun veldig avhengig av ;) Vi bruker tom 2 smokker på natt, som hun kan bytte på med, en i hånda og en i munnen hehe....

Skrevet

Samme her ,jeg fant den ikke og var drittlei av å lete.Sa til henne at vi får prøve uten:)

Nå skal det sies at hun var eldre enn 18 mnd, men det tok bare et kvarter med "surring" før hun sovna. Det "manglet" noe liksom.

Jeg hadde jo grua meg masse til sutteslutt ,så gikk det kjempegreit:)

Min var rett under 1 år da han slutta og jeg hadde hørt my om hvor vanskelig det liksom skulle være, men det gikk helt av seg selv. Tror ikke jeg kan forvente det med nestemann liksom... :)

Skrevet

Hei!

Med mitt første barn sluttet vi brått og det var gråt og tenners gnissel. Hva vi gjorde med nr to kan du lese om her:

http://ellensoase.blogspot.no/2011/01/sluttet-med-smokk-med-julestrmpe.html

Nå er det jo litt lenge til jul, men man kan sikkert få til noe liknende selv om det er sommer.

Jeg vet at det finnes trær man kan henge dem på i noen kommuner, og Kaptein Sabeltann tar i mot til skattekista si.

Det er deilig for både barn og voksne å bli fri fra smokken tror jeg, men kan føles litt hjerteskjærende i begynnelsen for oss voksne. Lykke til!!!

Skrevet

Min mor anbefalte meg om å klippe et lite hull i smokken, da er den ikke like god lengre og de vil slutte av seg selv. Vet ikke helt om det funker siden min datter bare er 3 mnd, men det kan jo være hvert et forsøk.

• 4 uker senere...
Skrevet

Gutten her kastet smukken selv i søppla, og so helte jeg kaffigrutt over etter en stund så han ikke ville ha den.. Egentlig ville han gi den direkte til søppelmannen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...