Gå til innhold

Gravid og panikkangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apropos om baby blir stresset av at mor med flyskrekk flyr.

Vil en baby påvirkes av at mor har et panikkanfall? Hva om hun besvimer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv panikkangst og er redd for å fly, og vet at jeg ikke hadde turt å fly hvis jeg var gravid. Jeg hadde vært redd for at mitt stress skulle starte fødselen. Men det er bare noe jeg tror, ikke vet.

Skrevet

Tror d skal gå helt fint. D er nok ingen fare for babyen pga at du får panikkangst i en kort periode (opptil noen dager). D som kan være skadelig er vel om mor er konstant i angsttilstand daglig.

Skrevet

Dessuten er det lite trolig at du besvimer, selv om d sikkert føles sånn. Har masse erfaring på området ;)

Skrevet

Panikkangst er kjent for å vare i ca 30 minutter, så er det over. Utover det, er det annen type angst. Vet du hva du har for type angst, og hvordan virker din type angst på deg?

å ha redsel for å fly, er ikke i seg selv angst. Det er kun redsel for å fly. Altså flyredsel, og har i seg selv ikke med angst å gjøre.

Om du føler deg redselsslagen av tanken på å fly, men må likevel, så bør du snakke med legen din om dette.

PS! Jeg har hatt panikkangst selv, og også generalisert angst. Så jeg vet en del om temaet Angst.

Skrevet

Jeg har besvimt mange ganger når jeg får angstanfall, så det er absolutt ikke utenkelig at HI kan oppleve det. Når det er sagt, behandlerne mine har ikke sagt noe om at det er stressende eller problematisk for babyen i magen at jeg opplever angstanfall, men jeg har det jo ikke hele tiden, det kommer bare innimellom.

Skrevet

Jeg sliter med panikk angst. Var hos fødselslegen i går og stilte han dette spørsmålet! Han svarte at panikkangst ikke påvirket babyen!:)

Skrevet

jeg fikk mange panikkanfall da jeg skulle ha nr 1... :S

Holdt på å besvime hver eneste gang men gjorde det heldigvis ikke. Han er iallefall helt normal selv om jeg fikk panikkanfall for den minste lille ting :P (Heldigvis)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...