Gå til innhold

Ha barneselskap med barnehagevenner for 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jeg i ikke tenkt å ha, men så kom jenta vår som blir 3 år og selv spurte om vi skulle ha bursdagsfeiring med ungene i barnehagen.

Jeg hadde tenkt å bare ha familiefeiring der vi også ber de nærmeste vennene våre med barn.

Men nå lurer jeg på om vi bør ha barneselskap siden hun ønsker seg dette. De andre på avdelingen har ikke hatt, men så er de fleste 09-barna på avdelingen født på høsten så det kan jo hende de skal ha.

Dersom vi har selskap er det 8 barn på avdelingen som er like gamle. Kommer de med en forelder da eller? Har ikke lyst å ha ansvar for så mange barn alene.

Vil gjerne ha tips til hvordan jeg i tilfelle skal legge opp dette selskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

foreldre er med når de er så unge, skal du invitere de så t det med i invitasjon. hold selskapet til 1,5 time. lag pølse og brød, sjokoladekake og is. så er det bankers. holder leeeenge...ungene er som regel mer opptatt av lekene til barnet ditt og vil oppholde seg der mesteparten av tiden. det du kommer tilå bruke tid på er foreldrene. kaffe og en kake holder leeeenge;)

Skrevet

Jeg har invitert til barneselskap fra barna ble 1 år. Har aldri invitert fra bhg, men invitert barn som mine leker med og barna til mine venninner. De synes det er kjempestas og både store og små pleier å kose seg. I år blir det noen fra bhg også, siden lillebror er blitt så stor og fått noen faste han går med i bhg.

Foreldrene er som regel med når de er så små, men jeg har sendt lillebror alene siden han er 4 år og vil det selv. (Og selvfølgelig at de som har selskap synes det er greit). Jeg er med om det er venner av oss som inviterer da.

Skrevet

Poden her blir 3 år i sommer og jeg skal ikke arrangere barnebursdag før neste år. Han ble riktignok invitert til bursdag for nabogutten (han ble 4 år nå), men, han var yngst og følte vel egentlig ikke helt at han forstod det med HVEM som hadde bursdag...hehehe...Siden han har i fellesferien, så blir det med familie, men, neste år, så må jeg nok i ilden. Det som ihvertfall var genialt med bursdagen han var i nå, var at den varte i to timer, ble servert pølser, sjokoladekake også kunne de velge en ispinne hver (Lollipop/pin up). Ungene koste seg ute med ballonger, og tilslutt var det fiskedam med en pose hvor det lå såpebobler og en liten dropseske. Holdt i laaaange baner for disse små ;)

Skrevet

Vi arrangerte barnehagebursdag for eldste som ble 3 år i august i fjor. Da var det første gang noen av hans kull hadde bursdagsselskap. Og han koste seg kjempemasse, han husker det ennå, snart et år etter, og snakker MYE om neste bursdag.

Sjokoladekake, evt pølser og boller hadde vi, samt en "voksenkake" da alle hadde foreldrene med. Det er godt å ha litt salt snacks på bordet også (potetgull e.l.) og brus, selvsagt. I tillegg fisket alle ettter små godteposer, noe som var stor stas. Skattejakt har jeg sett andre som har, men de er litt små til å lese kart enda da.

Det tok litt tid før alle tødde opp, så det var ganske stille rundt matbordet, men etterpå koste de seg masse. Og jeg synes det er koselig å møte de andre foreldrene i barnehagen :)

Skrevet

Vi venter med bhg bursdag til de er 5 år.

Eldste har hatt og yngste får neste år.

Skrevet

I vår barnehage er normalen at man begynner med barneselskap med barnehagevenner når de blir 4 år.

Vi startet også da med vår eldste sønn. Han ble 6 år 10 dager etter at lillebror ble 3 år, og vi valgte da å feire 3-åringen også. Siden kompisen hans i barnehagen gjorde det pluss at storebror også skulle ha selskap rundt samme tiden. Han var blitt mer obs på dette med selskaper.

Det vi gjorde var at vi inviterte de som var på samme alder som vår 3-åring. En av foreldrene var med under hele selskapet, og vi hadde det jammen såååå koselig! Barna er jo fortsatt ganske små når de bare er 3 år, så de satt bare på gulvet og lekte mens vi foreldrene satt og koste oss og skravlet store deler av tiden.

Et meget vellykket selskap, med andre ord!

Blir litt andre boller når de er litt eldre, for å si det sånn. Litt mer "hæla i taket og tenna i tapeten". ;-)

Skrevet

Takk for svar!

Da blir det barnehagebursdag. Vi har ingen naboer med barn på hennes alder, og barna til våre venner kommer i familieselskapet.

Hun har bursdag en mandag. Skal vi ta det den dagen eller lørdagen før?

Skrevet

Mini var 3 år i januar, og vi bestemte oss for å invitere noen fra barnehagen i tillegg til venner sine barn. Ble vel 4 fra barnehagen og to andre. Til sammen var de 7 barn, og det var helt perfekt. De voksne satt i sofaen og koste seg med kaffe og kaker, og barna lekte med lekene til mini. Jeg serverte pizza (mini liker ikke pølser), sjokoladekake, muffins og bløtkake. Ble tatt godt i mot både av voksne og barn. Selskapet varte i to timer. Hadde ingen planlagte aktiviteter utover det.

Skrevet

Takk for svar!

Da blir det barnehagebursdag. Vi har ingen naboer med barn på hennes alder, og barna til våre venner kommer i familieselskapet.

Jeg ville valgt å legge det til en lørdag eller søndag. De er såpass små, og da er veldig mange av dem slitne etter en lang dag i barnehagen.

Lykke til, og kos dere! :-)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg ville valgt å legge det til en lørdag eller søndag. De er såpass små, og da er veldig mange av dem slitne etter en lang dag i barnehagen.

Lykke til, og kos dere! :-)

Godt poeng:)

Hi

Skrevet

vi hadde første bursdag med barn fra bhg når ungen ble 4 år.

neste unge får også når ho bli 4 år... tenker det er grei alder.

her var nesten alle foreldrene med,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...