Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes - har du hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket du noen symptomer? Hva var det som gjorde at du ble testet?

Jeg hadde gått opp så mange kilo på svangerskapskontroll på fredag, at jeg skal tilbake i morgen for å ta en sånn test. Er selvsagt redd for at det skal være noe i det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde det.. la på meg noe enormt.Det ble ikke oppdaget av hverken lege eller jordmor før jeg hadde gått sånn i 2 mnd.Jeg bare sov og sov og sov.Lå i senga 15 timer,klarte så vidt å reise meg for å spise en brødskive.La meg og sov 7 timer til.Ble tilslutt lagt inn på ullevål.En annen måte man kan merke det på er at man går rundt med konstant sopp eller tørste pga høyt blodsukker. Når jeg hadde lavt bls sovnet jeg og det samme hvis det ble for høyt.Skikkelig komasøvn,helt håpløst;( lå inne 1 uke og fikk stabilisert det med mye insulin.

Heldigvis forsvant det med en gang lillegutt kom ut.

ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Svangerskapsdiabetes kan man ha uten å ha noen av symptomene som er for diabetes 1 og 2. Jeg var helt fin i formen, men fikk det mot slutten av svangerskapet.

Hos meg fant jordmor mye sukker i urinen, noe som viser at det er veldig viktig å gå til faste kontroller. Ønsker deg lykke til med testen i dag! :-)

Skrevet

Det er eit tegn på at når vi blir eldre har vi stor sjanse og få diabetes. Vi er i risikogruppa

Skrevet

Da har jeg inntatt guggen og sitter og venter. Fastende blodsukker var 3,1 (har det noen betydning?)

hi

Skrevet

Det er eit tegn på at når vi blir eldre har vi stor sjanse og få diabetes. Vi er i risikogruppa

hæ?

Skrevet

Fastende blodsukker på 3,1 er egentlig litt for lavt.Tror nok du ikke har det da.Fastende bls under 6-7 er helt normalt.Etter forrige sv.skap må jeg måle meg en gang i uka(gjort det i 4 år nå). Hvis jeg har 7-7,5 fikk jeg beskjed om å kontakte legen min.Foreløpig er det stabilt hos meg på 5,5. Jeg gikk rett i bakken av den ekle drikken,satt og sov på en stol..

Skrevet

Bare en halvtime igjen nå.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...