Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Hver gang vi er sammen MÅ hun bare gni inn hvor illsint, sta, frekk osv jeg var som barn. Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker Å høre dette, for det sÅrer meg den dag idag at hun aldri kommer med noe positivt. NÅ er jeg blitt gravid, og hun sier til stadighet "hÅper du fÅr et barn som det du var, sÅ fÅr du se hvor slitsomt jeg hadde det med deg". Skal sies at hun mistenkte ADHD, men gadd aldri Å fÅ meg utredet. Ja, jeg var en aktiv unge, men synes det er trist Å høre at hun kun husker positive ting fra mine søsken og hvor snille de var- mens hun fikk dÅrlig samvittighet fordi jeg alltid kom buldrende Å ødela alt de gjorde. Hun føler jeg stjal all oppmerksomheta Å energien hennes. NÅ som jeg er gravid er jeg ogsÅ veldig følsom, idag da jeg kom hjem begynte jeg bare Å grÅte. Jeg synes rett og slett at det er stygt av moren min Å si slik! Er vi i selskap eller sammen med venner kommer det alltid frem. Om jeg fÅr en unge som er krevende er det MITT ansvar Å takle problemene, og gjøre det beste ut av situajsonen. Det er ikke mitt barn sin feil om det er over gjennomsnittet aktiv, da mÅ jeg heller bare følge pÅ Å sette pris pÅ det som skjer. Kanskje det er lett Å si det nÅ, men jeg skal ALDRI ødelegge mitt barn med Å si hvor slitsomt det var som liten. Det fører jo ikke til noe godt- bare tristhet og en mislykket følelse!!!
Gjest MMJ Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Merkelig at hun fortsetter om du har bedd henne slutte... Du må i allefall prøve å ikke ta deg nær av det (så godt som det er mulig). Høres jo nesten ut som hun selv sliter med noe - i og med hun har så behov for å snakke negativt gang på gang om deg når du har bedd henne slutte. Hadde det vært meg... tror jeg hadde reist meg og GåTT HVER GANG hun begynte snakke om "min negative barndom" Så kunne hun sitte der og prate med seg selv - eller andre som sikkert bryr seg katta!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har samme type mor. Ikke direkte slem som din, men hun liker å dra frem mine flaueste øyeblikk og utbrodere i det vide og det brede. Men det er nok fordi hun ikke tenker over at jeg synes det er flaut.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg fikk høre senest i går av både mamma og hennes venner at jeg var en drittunge. Sitat mamma "jeg har holdt ut med deg i 27 år så jeg tåler det meste". Skal sies at dagen i dag har vært tung... Broren min er en engel, og det er ikke måte på hvor fantastisk han er, når han aldri har gjort noe for å oppnå noe her i livet, mens jeg har slitt ræva av meg. Hun sa og at det var viktigere å feste enn å passe unger når jeg var liten... Flott det. Datteren min har mest sannsynlig adhd, så gjett om jeg får høre det hvis jeg klager. Men mamma forstår ikke at bytte av mann og bosted annenhver mnd, alltid mangel på omsorg og kjærlighet, mangel på ting som mat og klær osv var medvirkende til at jeg var som jeg var. Jeg ville jo bare bli sett, bli verdsatt... Du har min dypeste medfølelse, hi... hev deg over det, og vær stolt av den du er! Sikker på at du er mye bedre enn henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå