Gå til innhold

Flytte til London med jente på 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har fått et fantastisk jobbtilbud i London, noe som innebærer at han er nødt til å flytte dit om han takker ja. Om han tar den kommer vi selvfølgelig til å bli med, men tenker en del på lillemor.

Finnes det noen norske barnehager der?

Hvordan skal det gå når hun ikke kan språket?

Lærer så barn ett nytt språk raskt?

Jeg blir til å finne meg en jobb etterhvert der nede, men skal først se hvordan ting går.

Noen av dere som har flyttet utenlandsk med små barn, kan dere evt komme med erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går kjempefint. Engelsken kommer hun raskt inn i, de lærer på noen få uker i den alderen. Bare å "hive"henne inn i barnehagen. Heldigvis så jobber du ikke i begynnelsen, så du kan følge henne tett opp i begynnelsen;-)

Skrevet

Når hun bare er 2 år så har hun de beste forutsetninger :)

Ikke ha henne i norsk barnehage. Ha henne i en engelsk slik at hun får den gode muligheten til å lære seg språket (er det ikke det vi forteller innvandrere som kommer til Norge?) for barn lærer språk fort.

Jeg flyttet til Asia da jeg var 4 år. Etter noen uker snakket jeg både persisk og reinspikka dansk (en gutt i "klassen" var dansk).

Dette vil gå veldig bra :)

Gjest yrild
Skrevet

Det kommer til å gå så bra :-)

Barn lærer så raskt, så en vanlig barnehage går fint, men jeg tror det er veldig dyrt..

Var lille gutt snakker tre språk flytende i en alder av 3 1/2 år :-)

Skrevet

Så FANTASTISK!! Dette vil gå så bra - grip muligheten:D

Skrevet

De hadde iallefall før barnehage på den norske skolen i Wimbledon. Men som Yrild skriver så er visst barnehagene i London og England veldig dyre. Men lykke til, for en flott sjanse, London er fantastisk!

Skrevet

Mannen har fått et fantastisk jobbtilbud i London, noe som innebærer at han er nødt til å flytte dit om han takker ja. Om han tar den kommer vi selvfølgelig til å bli med, men tenker en del på lillemor.

Finnes det noen norske barnehager der?

Hvordan skal det gå når hun ikke kan språket?

Lærer så barn ett nytt språk raskt?

Jeg blir til å finne meg en jobb etterhvert der nede, men skal først se hvordan ting går.

Noen av dere som har flyttet utenlandsk med små barn, kan dere evt komme med erfaringer? smile.png

Skal dere bo der Storbritannia må dere ha jenta i en engelsk barnehage vel! Det vil gå fint. Forøvrig er Storbritania verdens dyreste land å ha barn i barnehage i.. Satt og regnet på hva de aller dyreste barnehagene i GB koster igår faktisk, og de ligger på 15 000 NOK per barn gitt.. Men det fins vel billigere vil jeg tro ;)

Skrevet

Det er veldig vanlig å gå hjemme med barn i England, pga de stive bhg-prisene, og de relativt lave lønningene. Det skal mye til for vanlige familier for at det skal gå rundt. Men, det er jo også mye tidligere skolestart, og de første årene på skolen er mer som de siste årene i bhg her. Det er vanlig å bli med i play-groups på privat basis, der man møter andre mødre og barn i småbarnsalder. Kanskje kollegaer av mannen din har hjemmeværende koner du kan komme i kontakt med f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...