Himmel og hav Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Jeg gikk en tur i dag, og i utkanten av en hage, helt i veikanten, sto det en enslig akeleie i en helt fantastisk cyklamen farge. Har aldri sett akkurat den fargen før, og jeg "må ha den, bare må ha den!". Så nå planlegger jeg å gå forbi der igjen om en ukes tid og håper at den har satt frøkapsler og så har jeg rett og slett tenkt å stjele et par! Vet noen strafferammen på akeleietyveri?
Mamma i vinden Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Hehe...for en fryktelig forbrytelse! :-) Men hvorfor ikke ringe på og spør om å få noen frø? Hagefolk pleier å sette pris på andres inreresse for hagen sin.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 hehe.. Ikke at jeg vet hva en akeleie er, men du risikerer jo at den blir plukket før den blir moden da. Får satse på at den blir stående lenge nok til at du kan begå din forbrytelse!! Ellers er det kanskje mulig å spørre hagens eier om å få noen frø? og nå.. *google akeleie, så jeg vet hva du snakker om*
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Men man skal ikke spørre om lov til å ta frø og avleggere, enten skal man få eller så skal man stjele Har nå jeg lært.
Himmel og hav Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2012 Hehe...for en fryktelig forbrytelse! :-) Men hvorfor ikke ringe på og spør om å få noen frø? Hagefolk pleier å sette pris på andres inreresse for hagen sin. Vet ikke om jeg tør å ringe på, for det bor en "gal kattedame" der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå