Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Vært i familiefest i helga, når det var klart for kake så satte unga seg i sofaen , enda det var satt på film i rommet ved siden av til unga,( 2av 7 satte seg der inne og spiste) så de satt der i sofan og breia seg ut slik at flere av oss voksne måte sitte langt unna bordet og spise og bak andre voksne slik at det ikke var så lett og føre en voksen samtale. Der satt de resten av selskapet og spilte på telefoner og bråka slik at det blei mye bråk og vanskelig og føre samtale som voksene. Jeg mener at av og til kan voksene få prate i fred litt uten unger oppå seg. Er jeg sær? ( unga var mlm 6 og 13 år)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Syns du er litt sær, ja. Familiefest er vel for alle i familien, barn som voksen? Vil man ikke ha barn på familiefester så får man heller arrangere en voksenfest etter sengetid, tenker jeg.
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Er oppvokst med at barn skal sees, ikke høres... Så nei, synes ikke du er sær... Hadde blitt irritert jeg også...
Serepta Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Hmm, en familiefest er jo for hele familien. Å stue ungene vekk pÅ et eget filmrom, blir litt rart ja. Særlig om de heller vil sitte sammen med resten. Vær heller glad ungdommen vil tilbringe tid sammen med dere "fossilene" :-)
holahopp Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 hos oss er det vanlig at barna sitter for seg selv, ser på film eller leker i ett annet rom. Men det har noe med at de syns det er kjedelig å sitte med oss voksne...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Selvfølgelig skal de være med, og er hjertelig velkommen har jo tre selv, men trenger de og site oppå de voksene hele tiden? Og de som er barn trenger ikke ta all plassen i sofaen slik at de som er eldre og noen gamle må sitte på kjøkkenstoler??? Men vi sparka fotball osv ute store og små før regne kom, så mener ikke at de skal være stille hele tiden, men de kan jo leke andre plasser enn oppå oss voksne. HI
optimist77 Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Jeg syns ikke du er sær, så lenge det er snakk om barn i den alderen der. Når de i tillegg sitter å spiller spill og "bråker", så er det enda en grunn til at de kan gå et annet sted slik at de voksne også kan få en god prat i et slikt selskap også. Syns det er feil at ALT skal gå på barnas premisser.
jordbærsjokolade Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Jeg syntes du er litt sær, men samtidig så burde ikke barna holde på med spill med masse lyd osv når man prøver å snakke sammen. Da kan de gå på et annet rom mener jeg..
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Det er vel ingen som ville godtatt at voksne satt med hver sin mobil og spilte med mye bråk, så hvorfor skal barna det? De må lære seg å ta hensyn de og, selvom det er aldri så mye familiefest. Så nei, jeg synes ikke du er sær
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Litt sær.. Selvsagt kan man kaste de vekk fra sofaen, slik at voksne kan sitte, og de kan styre rundt, men å stu de på et rom med en film er jo ganske teit i et FAMILIEselskap. Voksne kan jo snakke sammen selv om barna er der..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Akkurat det jeg mener også hadde de blitt stua vekk gjennom hele selskapet hadde jeg vært enig at det er for dumt, men man kan jo få lov og være voksen ignorante om ting som ikke alltid man trenger og forsvare eller forklare til barn hele tiden, og det blir det gjort her. ( mener selvf. Ikke at man skal prate griseprat eller banning osv, men jeg personlig synes det er godt og få være voksen av og til, og prate med andre voksene uten at du ser ører og øyne følger med på alt hele tiden ) HI
Gjest yrild Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Jeg ville ikke hatt noe imot å hatt unger overalt, heller tvertimot :-) men jeg ville ikke orket så mye støyende telefoner og liknende så jeg ville nok ha sagt (hvis det var mitt selskap) at telefoner spill og evt voldsomt støyende lek etc får de gjøre på naborommet, i dette rommet spises og skravles det. At de tar opp plassen i sofaen synes jeg ikke er så rart, men om det var eldre mennesker der som ikke kan stå hadde jeg selvfølgelig bedt dem om å gi plassen til dem (som på bussen).
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Jeg forstod det slik at dette var en "noen-timers-fest-med-familie-og-kake"-fest og da syns jeg at det er sært å stue vekk ungene, selv om de selvsagt bør dempe seg. Men når du skriver at dere allerede hadde gjort masse familieaktiviteter + at det var flere eldre som gjerne ville sitte godt så er du ikke så sær likevel
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Ja det var ikke bare 2 timer kaffe og kakefest, vi hadde holdt på noen timer før dette altså. Grunnen for at det blei satt på film var vel for og være hyggelige, Ikke for at de måte sitte der, men jeg synes at så store unger ( ikke 13-16 åringer) ikke trenger og site i sofaen når det er mangevoksene som drikker kaffe osv, og må sette koppen på gulvet og kaka i fanget mens man spiser ser litt stusslig ut synes jeg når man er voksen. de hadde ikke lyden på mobilen , men unger lager mye lyd osv når de spiller som er normalt, men dogg slitsomt og høre på når du prøver og føre en samtale med andre Hi
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Ungene vil gjerne ikke være i naborommet, og det skjønner jeg godt. De vil jo ikke gå glipp av kaker, snop eller spennende samtaler de heller Her i huset gjør vi det sånn at vi bærer et ekstra bord inn i stuen, setter like mange stoler som det er barn rundt det bordet og setter de mest fristende barnetingene på det bordet (muffins, popcorn, en skål nonstop o.l.) På den måten får alle vært i samme rom, men de vokste får sofaen og kan skravle med hverandre litt også... Når ungene er ferdige med å spise begynner de gjerne leke og vandre rundt i huset, men sofaen er opptatt så den får de ikke, hehe.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #16 Skrevet 10. juni 2012 Syns ikke du er sær. Vi har noen sånne i familien vi også. Men det verste er at foreldrene er likedann. Sitter på mobilen og spiller Wordfeud eller Drawsomething. I flere timer! Syns det er utrolig frekt. De breier seg i sofaen også, ene fetteren min på 14 kan finne på å legge seg i sofaen så de andre må sitte trangt eller på kjøkkenstoler. Foreldrene sier ingenting. Endte med at vi måtte si at de gamle skulle sitte i sofaen og barna på eget bord/stoler. De ble sure, men bedre det enn at de gamle skal sitte vondt! JEG gidder iallefall ikke ha det sånn i mitt hus. Hva de gjør hos andre eller hjemme hos seg selv i selskaper driter jeg i.
Gjest yrild Skrevet 10. juni 2012 #17 Skrevet 10. juni 2012 Familiefest er også for de små og hvis de ikke hadde lyd på trelfonene sine høres det ikke så ekstremt ut spør du meg... men det er foreldrene som må styre det hvis de støyer så mye at det er til sjenanse.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #18 Skrevet 10. juni 2012 De fikk jo hente så mye kake osv, de forsynte seg godt ( heldigvis ) Så de gikk ikke glipp av noe, de får ta før de voksene, men i dette huset er det ikke så god plass at det går ann og sette inn et ekstra bord
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #19 Skrevet 10. juni 2012 Problemet her at foreldrene sier ingenting ( og jeg tør ikke si noe, fikk kjeft sist jeg prøvde) Det meste skal skje på barnas premisser hver gang uansett hva og hvor. Og til en hvis grad er jeg enig men av og til er nok nok. Hi
butt Skrevet 10. juni 2012 #20 Skrevet 10. juni 2012 Jeg synes ikke du er sær, og hadde blitt irritert selv. Mener at ikke alt trenger å gå på barnas primisser og at de bør lære seg å ta hensyn. Hadde de sittet og pratet og "deltatt" hadde det vært hyggelig, men at de sitter å breier seg i sofaen og spiller spill synes jeg er uhøflig, og synes foreldrene burde si ifra. Vi hadde familieselskap hos oss forrige uke, og da satt barna delvis sammen med oss (i fanget på moren sin, en liten tur i sofaen og pratet). Det synes jeg er koselig, men hadde de okkupert sofaen med spill og bråk mens bestemora og tanta satt på kjøkkenstoler, det synes jeg faktisk blir feil. Mulig jeg er sær jeg også!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #21 Skrevet 10. juni 2012 God at vi er flere som er sære da Ja at de prater sammen med oss er jo kjempe koselig selvfølgelig men når de ikke gjør annet en og breie seg ut og sitte på telefonen kunne de ha satt seg på kjøkkenet( som det var flere voksene som måte pga liten plass) slik at de andre voksene også kunne prata med de. Hi
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #22 Skrevet 10. juni 2012 Mine barn er iallefall lært opp til å alltid gi sitteplass til voksne. De kan ta stoler. sitte på gulvet el. om de skulle være i dette rommet. De er ikke bare lært opp til å reise seg for gamle, gravide osv, men ALLE voksne... De kan ikke avgjøre om den personen behøver å sitte eller ikke. I tillegg var det rigga til for de på et annet rom, så da har de ikke noe med å ta plassen der det var rigga til for de voksne, mener jeg. Jeg ville ikke kastet de ut av rommet, men bedt de sette seg en annen plass. Eks. Sett deg i den stolen så mormor kan sitte i sofaen... Vi sitter ikke i en sossial sammenheng som dette å fikler med mobil, spill osv, da kunne de gjort dette på det andre rommet også... Så nei, jeg synes ikke du er sær
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #23 Skrevet 10. juni 2012 Jeg syns ikke du er sær i det hele tatt. Ja, det er familiefest og hele familien er jo samlet under samme tak. Når voksne skal sitte og prøve å prate sammen, så er det godt at ungene kan være i et annet rom og se på film eller leker på gulvet. Ikke ligger på sofa og breie seg ut på den måten.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #24 Skrevet 10. juni 2012 Takker:) Hi God og høre at noen andre tenker det samme som meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå