Gå til innhold

Dere som har hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte børster dere dem nå som det er sommer? Må innrømme jeg har vært ganske så sløv på det feltet men i dag oppdaget vi første flåtten på valpen vår og jeg tok litt skrekken..vi går ikke så mye i skog og mark men er en del på fjellet. Burde vi børste den daglig? Hvor lang tid bruker dere? Inspiserer dere all pelsen også? hun er korthåret så det burde jo gå ganske greit:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Børste han 1 gang i uken, kanskje. Men kjenner over kroppen for flått hver dag. Bruker et middel man heller på huden til hunden som legger seg i hudoljen og beskytter. Er kjempefornøyd. Har ikke fått flått på 2 år mot 5-10 hver sommer før det :)

Skrevet

Har en langhåret st.bernard. Han gres hver dag, og "flåttes" hver dag, mitt ord på å gå over hele kroppen hans med hendene å kjenne etter flått. Nå får han vaksine hver mnd, så de setter seg gjerne ikke, men har funnet 2 på gulvet alt i sommer.

Kontakt dyrlege for å få noe middel mot flåtten.

Skrevet

Har en langhåret st.bernard. Han gres hver dag, og "flåttes" hver dag, mitt ord på å gå over hele kroppen hans med hendene å kjenne etter flått. Nå får han vaksine hver mnd, så de setter seg gjerne ikke, men har funnet 2 på gulvet alt i sommer.

Kontakt dyrlege for å få noe middel mot flåtten.

Det skal jeg gjøre:) vi skal uansett ned neste uke for å få ormetabletter. Visste ikke at man kunne få vaksine/middel mot flått. Takk for tips begge to!

HI

Skrevet

Tror det er en "aldersgrense" for flåttmiddel,tror ikke man kan ha det på de minste valpene, men usikker på dette.

Anbefaler flåtthalsbånd med mindre du har små barn som er troende til å spise på det..

Skrevet (endret)

Har korthåret, børster henne så og si aldri...

Er hun litt skitten holder det å tørke over henne med en fuktig klut.

Kjenner over hele bikkja ihvertfall en gang om dagen..

Hun har aldri, bank i bordet: hatt flått!!

Drypper henne med flåttmiddelet Exspot (kjøpt hos dyrlege) i nakken.. Den virker ca 4 uker, bruker noen dager før den er full virkning.. Er noe om at hvis man har katt skal man helst ikke bruke denne..???

Den skal ikke heller ikke gis til valper yngre enn 2 uker..

(bruker bikkjas egen t-skjorte på etter påføringen siden jeg ikke tar noen sjanse som gravid..) (hun sover helst under dyna mi på natta.. ;)

red: alder"restriksjon"

Endret av Bittelura

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...