Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 For noen måneder siden fikk jeg verdens nydligste jente, jeg er en mor for to og trives kjempegodt i morsrollen. Problemet mitt er at jeg har i den siste tiden vært utrolig sliten og følt meg nedfor, mangel på søvn kommer ikke av at barna våkner men jeg våkner med angst om natten for døden. Jeg husker jeg slet litt med det med førstemann, men det gikk over av seg selv. Jeg og mannen har også startet et firma sammen, noe jeg angrer litt på nå. Det har blitt mindre tid til barna og vi jobber intenst hver dag. Det var mer hans "drøm" enn min. Nå vil jeg på en måte ut av det, men jeg vet det kan lønne seg å satse på firmaet vårt og det kan sikre oss en god framtid. Men jeg er så trøtt, så sliten.. Jeg håper på at det går over av seg selv, noe jeg vet ikke skjer så lett.. Er ganske nedfor, gruer meg til å våkne opp om morgene for å jobbe, har ikke så mange venner her og lite tid til meg selv. (Vi flyttet hit for 2 år siden og jeg kjenner fremdeles ikke så mange).... Hvordan hadde dere taklet denne følelsen av å være så nedfor hele tiden? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Hvis du har en liten på noen mnd, en litt større og jobber masse i forhold til dette firmaet skjønner jeg godt du er sliten. Første jeg lurer på er hvor flink er mannen din til å ta sin halvdel av stell og styr med barn og hjem? Deler dere likt eller faller husarbeidet, matlaging, og alt med barna i hovedsak på deg i tillegg til at du jobber for firmaet? Og det er helt klart lettere for din mann å legge inn masse jobb/energi i hva som er hans drøm uten at det tapper han i forhold til deg som ikke har dette som drøm og egentlig ikke har så lyst til dette. å vite at det kan gi avkastning i framtiden hjelper ikke så mye hvis man er sliten og ikke liker det man holder på med. Kroppen din har vært gjennom store forandringer i året som har gått og har neppe kommet seg tilbake i normalen, du har en baby å ta deg av noe som er slitsomt nok i seg selv det er derfor vi har permisjon her i landet som er så lang som den er. Det er ikke unormalt og være utslitt, snakk med mannen din, finn en måte du enten gjør mindre husarbeid eller mindre jobb i en periode og får slappe av litt slik at du ikke møter veggen for det vil hverken du, familien din eller firmaet deres ha bra av.
Dini Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Sikker på du ikke har en depresjon? Ville tatt en tur tillege for å sjekke 100 % at du er frisk.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Hei takk for svar, Hadde ikke rett på permisjon, jeg har en fantastisk mann som hjelper med husarbeid, vi deler på en god del. Han hjelper tilmed barnet, men det er som regel jeg som står for matlagningen, legge ungene osv. Tenker jeg kanskje bør snakke med en lege om dette? Det går ikke helt bort av seg selv, eller kanskje få meg en hobby osv? Vet bare ikke helt hvordan jeg skal ta "tak" i dette...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Vil bare si at når mannen tar opp til halvparten av ansvar for barn og hjem hjelper han deg ikke, han gjør ikke deg en tjeneste han tar sitt ansvar
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Trengs du på jobben 100%? Tenkte at kanskje en liten sykemelding en stud hadde vært bra for deg. Kunne fint være en delvis sykemelding slik du fikk hentet deg inn litt.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Ja, en mann 'hjelper ikke til' med sitt eget barn. Jeg ville ha tatt dette opp med legen min. For alt du vet så kunne det kanskje ha hjulpet med et par samtaletimer hos legen eller psykolog. Antidepressiva hjelper også mange i din situasjon med å komme over denne 'humpen' i livet ditt. Serotonin-nivået trenger ofte litt regulering når du har det slik. Been there, done that. Lykke til med alt! Dette blir snart bedre, skal du se. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Vet flere som er blitt hjulpet av akupunktur for dette etter fødsel! Gå til legen uansett og få tatt alle prøver for å se om det er noe du mangler. Enkelte kan få litt lavt stoffskifte etter svangerskap, så kan være lurt å sjekke det også. Hadde du stort blodtap under fødselen kan dette også spille inn. Og selv om blodverdiene kanskje er normale igjen så kan (iflg kinesisk medisin) man likevel slite med trøtthet og depresjon i etterkant. Så ta deg en tur til legen og få tatt utvidede blodprøver og se om du finner en god akupunktør i nærheten av der du bor
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Lapper han av mens du lager mat og legger ungene eller jobber han da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå