Gå til innhold

Jeg er så "grov" :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg er så grovt laget.

Jeg kan ikke gå en dag uten å dusje, da lukter jeg rart.

Huden min har store porer, og jeg er plaget med overproduksjon av talg.

Har begynt å få svarte stive hår på haka, og hvis jeg ikke barberer leggene så ser jeg ut som en mann.

Må forresten ta barten også, og barberer overarmene også.

Ellers er jeg skikkelig plaget med fotsvette. Må kaste skoene etter en halv sesong, og må alltid kokvaske sokker og alt mulig.

Om natten svetter jeg som bare det.

Ja...ikke mye elegant dame over meg :( Selv om det kanskje ser sånn ut. Men bruker en liten evighet på bare å se normal ut.

Noen som har det likedan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Talkum på føttene er bra mot fotsvette. 2 timer i fryseren (i en pose) er bra mot fotsvettelukt i skoene.

Prøv voksing av uønsket hårvekst i stedenfor barbering.

Skrevet

Synes du skal gå til legen og be om å få en full sjekk på hormonene dine. Test testosteron, stoffskifte, om du kan ha pcos osv.

Kan hende du har en hormonell ubalanse som er skyld i noe av det du forteller om.

Ellers kan du prøve å ta Silicea gel en stund mot fotsvetten. Fås kjøpt på helsekostbutikken, det er ren kisel - og kan faktisk fjerne fotsvetteproblem. Du tar anbefalte dagsdoser av gel'en og drikker en glass vann til.

Skrevet

De "symptomene" du beskriver er verdt å sjekke opp hos spesialist/lege, finn ut av hormoner og stoffskiftet og se hva som evn er i ubalanse.

En flink homeopat eller akupunktør kan nok også hjelpe deg med mye av dette.

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg er så grovt laget.

Jeg kan ikke gå en dag uten å dusje, da lukter jeg rart.

Huden min har store porer, og jeg er plaget med overproduksjon av talg.

Har begynt å få svarte stive hår på haka, og hvis jeg ikke barberer leggene så ser jeg ut som en mann.

Må forresten ta barten også, og barberer overarmene også.

Ellers er jeg skikkelig plaget med fotsvette. Må kaste skoene etter en halv sesong, og må alltid kokvaske sokker og alt mulig.

Om natten svetter jeg som bare det.

Ja...ikke mye elegant dame over meg sad.png Selv om det kanskje ser sånn ut. Men bruker en liten evighet på bare å se normal ut.

Noen som har det likedan?

Jupp, har ikke problem med fotsvette, men masse svarte hår på haka som må fjernes annen hver dag minst, (pleide å si til min ex at jeg hadde mer skjeggvekst en han, han trengte ikke barbere seg mer en hver 3 dag for håret vokste så fort.) jeg har veldig mørkt hår på leggene og det vokser i superfart :( så det er ikke snakk om å gå i shorts om jeg ikke har barbert beina på morran. Jeg har masse hud problemer, får sår og blåmerker bare noen ser på meg og hvert minste sår ender som et arr fordi sårene mine gror så sakte, I tillegg er huden alltid nuppete og jeg reagerer på nesten alt, enten det er kremer, såper,sminke eller produkter for å fikse huden . Jupp......

Håret mitt blir fett etter en dag, annet en rett etter farging da holder det i en uke deretter 3 dager også tilbake til en dag igjen.

Beina mine er brede så sommersko er nesten umulig å finne noe som er pent på beina mine om de er aldri så fine i hylla.

Jeg er kort og ganske grovbygd.

Hadde jeg hatt kort hår og ikke de store puppene jeg har tror jeg ingen hadde sett jeg var dame og heller trodd jeg var mann i dameklær....

Er så trist, om jeg ikke går i litt røffe dame klær ser jeg ikke ut, Så masse fine klær som er fine til de kommer på da ser jeg mer ut som jeg er mann i drag.

Husker jeg spurte exen min en gang om han var sammen med meg for jeg var så nærme noen som kunne høre til begge sider han kunne komme. (han er bi)

Ok så skjønner jeg i min hjerne også at jeg er min egen verste fiende og det neppe er så ille i andres øyne som det det er i min. Men etter å ha vært singel i noen år, prøvd meg på nett dating og å komme i kontakt med andre ellers så øker ikke selvtilliten min for hver dag ihvertfall.

Nei uff man er som man er og det man kan forandre må man bestemme om man vil og resten må man bare akseptere og lære å leve med

Skrevet

Jeg tenker litt på laserbehandlig av uønsket hårvekst. Kanskje det kan hjelpe? Du må nok gjøre det jevnlig, men jeg tror det kan være verdt det på sikt.

Skrevet

jeg tenkte også at det kunne være lurt med en sjekk av hormonbalansen... Det kan se ut som om du har godt og vel av testosteron?

Skrevet

Jeg har rosacea, det er en hudsykdom som gjør at huden bl.a produserer mer talg og har dermed ofte større porer enn "normal hud". Det varierer litt, i perioder får jeg "anfall" og da blir jeg rødmussede (litt "hovent rød" hvis dere skjønner!) og har veldig uren hud, men andre ganger er det ikke helt så ille. Så det svinger litt. Jeg er heldigvis ikke en av de som har rosacea på det verste (det kan nemlig bli skikkelig ille). Men det høres også ut som det kan være hormonell ubalanse, så kanskje du burde tatt deg en tur til fastlegen din og fått tatt noen prøver, eventuelt fått henvisning til hudlege? Det er ingen grunn til å ha det slik, hvis det viser seg å finnes behandling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...