Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Ser at mange er på tidlig ultralyd, allerede fra uke 6-7-8. Er det vanlig? Trodde ikke man fikk ultralyd før senere jeg.
Dini Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 (endret) Jeg var på tidlig UL i uke 9, men det var fordi jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei. Ble henvist av lege Endret 10. juni 2012 av Westroze og tulla♥©
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 6-7-8 er ikke vanlig. Jeg har fire barn og med de to første var jeg ikke på ul før den ordinære i uke 18-19. Med nr tre fikk jeg en helt vannvittig angst for at det skulle være noe alvorlig galt med barnet, hjertefeil som er uforenelig med liv, mangler hjerne e.l. (en bekjent fikk den beskjeden i uke 19 og måtte ta senabort i uke 20). Så da betalte jeg selv for en privat ul i uke 13. Med nr fire ble jeg helt uplanlagt gravid før jeg hadde fått tilbake mensen etter forrige fødsel så jeg ante ikke hvor langt jeg var på vei. Fikk da en tidlig ultralyd for å sjekke omtrent hvor langt jeg var kommet og det viste seg at jeg var 8 uker på vei. Denne gangen også betalte jeg for en ekstra ul i uke 14 for å sjekke hjerte o.l. De som får tidlig ul gjennom lege (uten å betale for det selv privat) har gjerne en historie hvor de har mistet tidligere o.l. så de er veldig engstelige for at det ikke skal være liv der inne.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Her inne så virker det som det er helt vanlig med så tidlig ultralyd.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Her inne så virker det som det er helt vanlig med så tidlig ultralyd. Det er jo fordi de som har vært på tidlig ul skriver om det, alle de som ikke har vært på ul skriver jo ingenting om det
L-8 Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Var også på tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg var på vei siden jeg ikke hadde hatt mens på flere år...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Var også på tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg var på vei siden jeg ikke hadde hatt mens på flere år... regner med ungen ikke var mange år sånn som den blånisseungen
Lettie Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Det er vanlig å få tidlig ul om man feks har store problemer med å bli gravid, har angst for at det er noe galt osv. Veldig greit å ta en sjekk, og for meg har det da blitt sånn at når jeg først er henvist er det bare å bestille ny time til ul eller sjekk når jeg måtte ønske (gratis). Jeg får tidlig ul pga diagnose som gjør det vanskelig å bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Var også på tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg var på vei siden jeg ikke hadde hatt mens på flere år... regner med ungen ikke var mange år sånn som den blånisseungen Hææ??
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Gutten i magen er prøverør og da er det vanlig at man skal på tidlig ul i uke 7-8 for å se hvor mange det er og hvor fosteret ligger i livmoren(om det er graviditet utenfor livmoren) Også synes jeg at jeg mistet mye av gravidsymptomene mine i uke 10-11, så jeg betalte selv for privat ul. Når jeg var der fikk jeg tilbud om å være med på forskningsprosjekt ang. svangerskapsforgiftning på st.olavs... Og fikk ny ul i uke 13.... :-)
Nordhagenjentene :) Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Jeg spurte om legen ville henvise meg, bare fordi jeg ville sjekke at alt var ok. Han hadde ikke troen på at jeg fikk time, men timen kom i posten allerede uka etter. Fikk time i uke 10, men flyttet den selv til uke 12.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Gutten i magen er prøverør og da er det vanlig at man skal på tidlig ul i uke 7-8 for å se hvor mange det er og hvor fosteret ligger i livmoren(om det er graviditet utenfor livmoren) Også synes jeg at jeg mistet mye av gravidsymptomene mine i uke 10-11, så jeg betalte selv for privat ul. Når jeg var der fikk jeg tilbud om å være med på forskningsprosjekt ang. svangerskapsforgiftning på st.olavs... Og fikk ny ul i uke 13.... :-) Visste ikke at det var vanlig når det var prøverør jeg. Da skjønner jeg jo hvorfor det kanskje er mer vanlig her inne, for her er det jo mange prøvere HI
ellen-propellen Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har gått til gynekolog i mange år, og brukte såklart henne når jeg var gravid og. Har hatt ultralyd siden første undersøkelse med begge barna og hele svangerskap igjennom. Kun fordi gynekologen har ultralyd og kan gjøre det;)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Var også på tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg var på vei siden jeg ikke hadde hatt mens på flere år... regner med ungen ikke var mange år sånn som den blånisseungen Hææ?? Jul i blåfjell? julekalenderen? Hun mora der føder en 5 år gammel nissegutt
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Hadde IVF og da skal man på ul i uke 7. Så da en liten reke. Var på ny UL i uke 12, da var den lille reka blitt til 2 små babyer. Gjett om vi ble sjokka hadde aldri tenkt at det kunne være tvillinger siden de bare satte inn et egg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå