Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har en sønn på 2,5 år som har farens etternavn. Han har mitt etternavn som mellomnavn. Meg og far var aldri sammen. Han mente at sønnen vår skulle ha hans etternavn som hovedetternavn, noe jeg gikk med på for jeg ville ikke lage trøbbel. Jeg angrer på dette og vil endre til mitt. Kan jeg gjøre det? Det er meg som har alt av foreldreansvar, han har aldri skrevet under på noen papirer. Grunnen til at jeg vil endre vil jeg ikke gå inn på fordi jeg er redd for å bli kjent igjen, men det er narkotika inne i bildet og en generelt negativ holdning ift. sønnen vår fra barnefar.. Han har samvær med tilsyn. Vet han kommer til å bli sur, men han har igrunnen bare mindre og mindre samvær og virker som han har bare fordi han må.. Beklager skriveleifene!
Gjest Ziva Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Ta en tlf til folkeregistret og sjekk om du trenger fars underskrift eller ei.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Kontakt folkeregisteret og kjør på. Har du foreldreansvaret så er det du som bestemmer. Du trenger jo heller ikke si det til faren med det første. Hvis han har så lite kontakt med ungen så er det lite sannsynlig at han i det hele tatt trenger etternavnet hans.
Gjest -ia- Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Ja, så lenge du har foreldreansvaret alene kan du fritt endre barnets navn, og det forstår jeg godt at du vil gjøre. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Tusen takk for svar, damer, da skal jeg gjøre det til uka Trist at det ble sånn, han var jo veldig engasjert da babyen var liten, men så ble det visst bare mer og mer stress for han. Håper han fortsatt vil ha samvær, med tilsyn da, vil jo at gutten skal ha en far!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Tusen takk for svar, damer, da skal jeg gjøre det til uka Trist at det ble sånn, han var jo veldig engasjert da babyen var liten, men så ble det visst bare mer og mer stress for han. Håper han fortsatt vil ha samvær, med tilsyn da, vil jo at gutten skal ha en far! Babyen var liten faktisk, da barnet var baby Takk igjen, hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå