Ma69 Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Har du i tilfelle lyst til å fortelle meg litt om hva du har spesialisert deg i, hvilke arbeidsoppgaver du har og hvordan du trives? Jeg er selv sykepleier og har jobbet på sengepost i nesten 10 år, har nå lyst til å gjøre noe annet, men er veldig usikker på hva. Trives i og for seg i jobben min, men føler at jeg hadde hatt godt av å lære noe nytt. Føler meg kanskje litt rastløs. Blir utrolig glad for innspill, da jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre fremover.
Musemora Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Jeg jobbet også på sengepost før jeg startet på Anestesi videreutdanning. Trives kjempegodt. Går previsitter før pas skal opereres, innleder, vedlikeholder og avslutter Anestesi. Innledning foregår med en spl til tilstede eller anestesilege. Vedlikehold og avslutning nesten alltid alene. I tillegg går jeg rundt på sengepost og setter venefloner når de ikke greier det selv. Jobben består også av akuttmedisin. Ut m ambulanse på ulykker og ut på hjertestans samt transport av dårlige pasienter og barn til andre sykehus. Trives kjempegodt. Vil ikke tilbake på sengepost. Selvstendig jobb m mye ansvar. Lykke til m valget.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg jobbet som spl i 3 år för jeg begynte på jordmorutdannelsen. Angrer ikke! Har jobbet både i svangerskapsomsorgen, födeavdeling og barselsavdeling. Jobber du på et lite sykehus kan du oppleve å ha alle delene av svangerskapet/födsel. Og det er et privilegium!!
Ma69 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2012 Jordmor har jeg tenkt på for lenge siden, men slått det fra meg da jeg har hørt at det er veldig vanskelig å få jobb. Er det det eller går det greit?