Ma69 Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Har du i tilfelle lyst til å fortelle meg litt om hva du har spesialisert deg i, hvilke arbeidsoppgaver du har og hvordan du trives? Jeg er selv sykepleier og har jobbet på sengepost i nesten 10 år, har nå lyst til å gjøre noe annet, men er veldig usikker på hva. Trives i og for seg i jobben min, men føler at jeg hadde hatt godt av å lære noe nytt. Føler meg kanskje litt rastløs. Blir utrolig glad for innspill, da jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre fremover.
Musemora Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Jeg jobbet også på sengepost før jeg startet på Anestesi videreutdanning. Trives kjempegodt. Går previsitter før pas skal opereres, innleder, vedlikeholder og avslutter Anestesi. Innledning foregår med en spl til tilstede eller anestesilege. Vedlikehold og avslutning nesten alltid alene. I tillegg går jeg rundt på sengepost og setter venefloner når de ikke greier det selv. Jobben består også av akuttmedisin. Ut m ambulanse på ulykker og ut på hjertestans samt transport av dårlige pasienter og barn til andre sykehus. Trives kjempegodt. Vil ikke tilbake på sengepost. Selvstendig jobb m mye ansvar. Lykke til m valget.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg jobbet som spl i 3 år för jeg begynte på jordmorutdannelsen. Angrer ikke! Har jobbet både i svangerskapsomsorgen, födeavdeling og barselsavdeling. Jobber du på et lite sykehus kan du oppleve å ha alle delene av svangerskapet/födsel. Og det er et privilegium!!
Ma69 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2012 Jordmor har jeg tenkt på for lenge siden, men slått det fra meg da jeg har hørt at det er veldig vanskelig å få jobb. Er det det eller går det greit?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Jeg jobber på et legesenter ganske langt borte i fra sykehus, så fungerer egentlig som en legevakt. Jeg har ikke tatt videreutdanning enda, men skal ta 30 studiepoeng i sår. Så skal jeg ha sår som min "spesialitet" på jobben :-) Siden det er så langt til sykehus er det en fordel å ha litt kompetanse utover det lille vi hadde i sykepleien. Føler ofte det skorter litt på kunnskapene mine der. å jobbe på legeseneter er kjempegøy! Også bare dagtid og fri alle høytider! Det er jo det aller beste med jobben ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Jeg er ikke spesialsykepleier selv, men har en venninne som er det. Hun fikk hospitere (heter det det?) på intensiven en stund før hun bestemte seg, hun fikk altså vakter på denne avdelingen for å se hvordan det var å jobbe der. Ikke alle som jobber der har spesialisert seg så det gikk greit. Hun stortrivdes, tok etterutdanning og har nå fast stilling på intensivavdelingen.
Ma69 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2012 Takker for alle svar, utrolig snilt av dere å ta dere tid det er kjempenyttig med innspill fra andre. Hospitering var en veldig god ide, det tror jeg jeg skal prøve.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 #4 her, jeg har vel bare jobbet på ett sted der jeg hadde problemer med å få jobb. Da hadde jeg 50 % fast og resten var ekstravakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå