Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Jeg skal ta en bachelor, og er begynt å tenke litt på hva jeg skal studere, og trenger tips fra dere damer. Hvilken utdannelse tror du vil passe ut fra følgende kriterier: -jeg er alenemor, og må derfor ha en arbeidstid som passer, type 8-16 -vil selvfølgelig sikre meg best mulig økonomisk, slik at jeg kan forsørge meg og den lille uten at han skal mangle noe -er ikke så veldig kreativ, men god på logisk tenking -ønsker å gjøre noe som betyr noe, ikke noe kynisk som feks salg Håper på gode tips!
holahopp Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 revisor...de har veldig god lønn og grei arbeidstid
Mrs Smith Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Økonomi, kanskje mot bank, veldig grei arbeidstid..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Økonomi, kanskje mot bank, veldig grei arbeidstid.. Type finansrådgiver? Holder det med bachelor da?
holahopp Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Økonomi, kanskje mot bank, veldig grei arbeidstid.. Type finansrådgiver? Holder det med bachelor da? det holder med bachelor, men du må ta AFR. De fleste banker lar deg ta dette innen ett år. Man trenger faktisk ikke ha utdannelse inn Økonomi engang. SØsteren min er det og hun har en bachelor som ikke har noe med bank og Økonomi å gjØre.
Mrs Smith Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Stemmer det, for noen år siden ansatte banker folk med bagrunn som feks sykepleiere, de ville ha mennesker som 'kunne behandle folk' , trengte ikke økonomiutdannelse, men fikk full opplæring. Det er ikke helt sånn i dag. Hvis du vil jobbe i bank ville jeg satset på bachlor i økonomi, i stedet for fag spisset mot bank. Da har du en mer generell utdannelse og kan velge andre jobber. Autorisasjonen får du via jobb, de dekker det økonomisk.
Gjest meg mamma? Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Sosionom, økonomi, førskolelærer Førskolelærer er dårlig betalt
*Yuna* Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Sosionom, økonomi, førskolelærer Førskolelærer er dårlig betalt Ja det er desverre sant :/
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Sosionom, økonomi, førskolelærer Førskolelærer er dårlig betalt Ja det er desverre sant :/ Og så heter det nå: Barnehagelærer
*Yuna* Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Sosionom, økonomi, førskolelærer Førskolelærer er dårlig betalt Ja det er desverre sant :/ Og så heter det nå: Barnehagelærer Ok men kan man fortsatt jobbe i skolen på de minste trinnene?
Gjest meg mamma? Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Sosionom, økonomi, førskolelærer Førskolelærer er dårlig betalt Ja det er desverre sant :/ Og så heter det nå: Barnehagelærer Ok men kan man fortsatt jobbe i skolen på de minste trinnene? Nesten umulig å få jobb i skolen som førskolelærer nå
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Sosionom, økonomi, førskolelærer Førskolelærer er dårlig betalt Ja det er desverre sant :/ Og så heter det nå: Barnehagelærer Ok men kan man fortsatt jobbe i skolen på de minste trinnene? Nei. Det er en stund siden det ble slutt på det. Du må ha GLSM i tillegg
Swiftie Skrevet 10. juni 2012 #16 Skrevet 10. juni 2012 Sosionom, økonomi, førskolelærer Førskolelærer er dårlig betalt Ja det er desverre sant :/ Og så heter det nå: Barnehagelærer Det heter førskolelærer, og ikke barnehagelærer. Du finner iallefall ikke barnehagelærerstudiet på samordna opptak.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #17 Skrevet 10. juni 2012 Jeg hadde satset på læreryrket. (Jeg er det selv og er alenemor). Du er sikret jobb, har lønn så du klarer deg, har fine arbeidstider og ikke minst, så er det veldig givende og det finnes aldri to like dager. Da er greia at du kan ta bachelor i det som interesserer deg - og undervise i det etterpå. (Så lenge du tar PPU)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #18 Skrevet 10. juni 2012 Er du glad i logisk tenkning og ønsker deg god økonomi/stabile fremtidsutsikter ville jeg helt klart gått for ingeniør! Er dette selv og fikk jobb lenge før jeg var ferdigutdannet. Lønna er også slik at du og din familie kan ha det godt, spesielt innen privat sektor:) i tillegg er det en vanvittig spennende og dynamisk hverdag med mange forskjellige utfordringer:-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #19 Skrevet 10. juni 2012 Sats på noe annet enn de typiske kvinneyrkene. Og ja jeg vet at dette er viktige yrker, men de er ofte ikke så bra betalt. Ingeniør eller noe innenfor økonomi(revisor?). Her er det bra med jobbmuligheter og du kan gjøre ok penger.
Gjest Antarctica Skrevet 10. juni 2012 #20 Skrevet 10. juni 2012 Lege. Logisk tenkning kreves, du får gjøre noe som betyr noe, og med den lønna har du råd til å få deg au pair.
Gjest Antarctica Skrevet 10. juni 2012 #21 Skrevet 10. juni 2012 Lege. Logisk tenkning kreves, du får gjøre noe som betyr noe, og med den lønna har du råd til å få deg au pair. Eller forresten, tannlege! Masse penger i det også, og mindre vaktbelastning.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #22 Skrevet 11. juni 2012 Ernæringsfysiolog. Finnes nettbaserte studier også. Etterpå åpner eller joiner du privat praksis og tjener fett.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #23 Skrevet 11. juni 2012 Ernæringsfysiolog. Finnes nettbaserte studier også. Etterpå åpner eller joiner du privat praksis og tjener fett. ER det bar jeg som er så trøtt en mandags morgen at jeg synes dette var et RASENDE festlig ordspill? Ernæringsfysiolog som tjener fett?? Hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå