Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har malt et gammelt bord som var mørkebrunt, og det skal bli hvitt (såklart). Jeg har brukt et lag grunning, og to strøk med lady interiørmaling. MEN- det blir sånne kanter enkelt plasser på bordet. Altså ikke så glatt overflate som jeg kunne tenkt meg. Noen som har tips til hvordan jeg skal få bort disse kantene? Kan det pusses med pussepapir?

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Å male møbler er GøY og selvfølgelig hvitt her og! ;)

Var møblene mørkebrune og litt "seige" oljete Å ta pÅ? Kan kanskje være derfor tenker jeg.

Har ikke sÅ god peiling, men vet at noen møbler mÅ mattes ned, evnt slipes ned ellers vil ikke malingen sitte.

Forresten, med "kanter" mener du at malingen er litt tykkere noen steder?

Skrevet

Furumøbler bør pusses og kvistlakkes før de males, for å sikre jevn overflate og at det ikke lekker fra kvistene.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg kan visst ikke lese heller ;) Ser jo at du skrev furumøbler!

Enig med hun over :)

Skrevet

Å male møbler er GøY og selvfølgelig hvitt her og! wink.png

Var møblene mørkebrune og litt "seige" oljete Å ta pÅ? Kan kanskje være derfor tenker jeg.

Har ikke sÅ god peiling, men vet at noen møbler mÅ mattes ned, evnt slipes ned ellers vil ikke malingen sitte.

Forresten, med "kanter" mener du at malingen er litt tykkere noen steder?

med kanter sÅ er malingen tykkere enkelte steder ja. ogsÅ er det noen "drÅper" med maling nedover pÅ beina, altsÅ at beina ikke er sÅ glatte som jeg skulle ønske. Tips til Å fÅ det bort? Ja, det er gøy Å lage noe litt eget ja :-)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

jeg tror jeg ville prøvd å pusse litt forsiktig med et fint sandpapir og malt over igjen. Jeg personlig liker den litt shabby stilen og da er ikke så nøye, men veldig irriterende om man vil ha det helt blankt og fint.

Ellers går det nok an å google problemstillingen din og se hvilke tips som dukker opp. Lykke til og god malesøndag! :)

Her ryddes det i kjøkkenskap :)

Skrevet

Det er utrolig vanskelig å få ting jevnt og fint med pensel, spesielt store overflater. Har du prøvd å spraymale? Du kan få leid sprayboks på de fleste malebutikker.

Skrevet

Mal med liten rulle istedet for pensel...?

Skrevet

Huff, malte glatte kjøkkenskap med liten rull. Ble nuppete, ala appelsinhud.. Jeg hadde ikke villet gjort det.

Skrevet

Huff, malte glatte kjøkkenskap med liten rull. Ble nuppete, ala appelsinhud.. Jeg hadde ikke villet gjort det.

Å? Er nok forskjell på ruller da. Jeg malte stuebordet med rulle, sånn liten og uten struktur. Pusset med fint sandpapir og brukte høyglans maling. Resultatet ble veldig bra, ikke nuppete :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...