Gå til innhold

Gifte seg andre steder enn kirken....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står i statskirken, og alle barna mine er døpt. Alt er liksom gjort p.g.a. tradisjon Eldste konfirmerte seg nettopp humanetisk. Veldig flott opplegg!

Har lyst å gifte meg, men orker virkelig ikke tanken på hvit kjole og styret med kirken. Elske og ære og hele den pakka. Noen som har giftet seg humanetisk her? Og hvordan er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min gjorde det, og det var en fantastisk flott seremoni.

De valgte et fint sted ute, ved et vann som betyr mye for dem, og hun som foretok vielsen fra HumanEtisk forbund var fantastisk flink og engasjerende.

En super vielse som jeg tror alle som var tilstede vil huske som en fin opplevelse.

Skrevet

Jeg kommer til å gifte meg ute et sted, selv om jeg står i statskirken. Kirkebryllup er ikke noe for meg. Viktigste er at DERE føler dere vel på dagen deres,enten det er ute, inne, i kirke eller ikke:))

Skrevet

Jeg er verken medlem av statskirken, døpt og ble i sin tid konfirmert humanistisk i Oslo rådhus. Da jeg skulle gifte meg med min engelskmann som heller ikke har noen sterk tilknytning til kirke falt valget på en humanistisk vielse. Vi gikk på samtaler i forkant slik at vigsleren kunne lage en så personlig vielse som mulig.

Vi leide et lokale med flott hage og hadde vielse utendørs før middag og fest var innendørs. Veldig greit da man slipper å tenke på transport fra vielsen til fest for gjester som kommer langveis fra. Vielsen var veldig oss, ikke for mye prat og så hadde vi fått venner til å spille musikk ved "innmarsj" og midt inni. Mange ga tilbakemelding på en flott vielse, så vi anbefaler absolutt humanetisk vielse! :)

Skrevet

Er heller ikke noe for den kirkepakka. Blir nok humanetisk eller rett og slett bare hos sorenskriveren. Er mer praktiske årsaker hvis vi skal gifte oss.

Skrevet

Vi giftet oss på Tinghuset og for oss var dette en flott vielse.

Var for noen år siden i bryluppet til noen som giftet seg gjennom humanetisk forbund. Og det var en nydelig sermoni der de også hadde fått vennet til å spille og synge. De giftet seg der selve middagen og festen skulle være.

Skrevet

Noen kjente giftet seg borgerlig, men fikk sorenskriveren til å stille opp på en lørdag. De fikk låne en fin sal i rådhuset, og laget sin egen seremoni hvor alle gjestene kunne sitte og høre på. Det ble en utrolig flott seanse! Veldig personlig og fint.

Skrevet

Kjenner noen som giftet seg ute på en øy (der de hadde sin første date), veldig romantisk seremoni, selv om regnet høljet ned (brudeparet satt under paviljong, mens gjestene måtte klare seg med paraplyer) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...