Gå til innhold

Lite aktivitet i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste hatt veldig lite aktivitet i magen enn vanlig. Begynner uke 22 i morgen. Er dette noe jeg burde bry meg om??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite aktivitet skal alltid sjekkes etter en viss uke. Husker ikke helt hvilken uke.

Du er enda så tildig at babyen kan fort legge seg inn mot ryggen og sparke, og da kjenner man naturlig nok ikke så mye, så vet ikke om jeg ville blitt bekymret helt enda... Men det er klart, er du skikkelig stresset for dette, så er det beste å ta kntakt med føden, slik at du kan komme inn for en sjekk.

Har du prøvd å legge deg på sofaen, slapp av, og drikk et glass med iskald brus eller saft for å se om du merker noe da?

Skrevet

Nei har ikke prøvd,men prøvde litt kaffe, som jeg veit han ble hyper av sist,men ingen reaksjon. Tror jeg har hatt to spark i hele dag, det er fryktelig lite, da den pleier å "plage" meg med spark, dag og natt hehe.

Jeg får prøve litt forkjellig, og håpe det hjelper. :)

HI

Skrevet

Hei:)

jeg hadde det sånn nå denne uken..jeg er 23+5 idag..og siden jeg begynte å kjenne liv i uke 17/18 så har det vært ganske jevnt med liv..

men i 3 dagers tid så var det så stille.. kjente bare noen små dult.. men INGENTING iforhold til hva jeg var vant til :/

Ringte til Ullevål og fortalte om dette, men de sa de ikke ville ta meg inn da bevegelsesmønsteret på denne tiden varierer så veldig..

Det syns jeg var dårlig gjort, jeg var jo helt utafor.

Men dagen etter dette så har lille jenta begynt å bevege seg masse igjen. Så kanskje hun lå må ryggen mot magen min i noen dager... og snudde seg heldigvis tilbake når mamma ble helt hysterisk:P

Hvor lenge har det vært sånn da?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er og i uke 22 og har morkaken på 'fremveggen' og kjenner veldig lite liv. Det er kun et lite dunk nå og da... Men var på ul for to uker siden og såg babyen låg og turna inni der uten at jeg kjente en ting, så jeg har klart å slå meg til ro med at jeg kommer til å merke mindre liv denne gangen.

Men om du blir urolig, får du nok komme til jordmor eller andre som har ul og sjekke at mini har det bra :)

Lykke til.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Hvis det fortsatt er like lite liv på mandag, så kan du jo ringe jordmoren din for å spørre om å få en ekstra kontroll.

Men forsøk å drikk et glass med noe son er kaldt og inneholder sukker (saft, brus o.l). Legg deg deretter på den ene siden, så på den andre siden og tilslutt på ryggen. Det var tipset en venninne fikk, og da kjente hun endelig litt liv igjen.

Skrevet

Det har vært veldig stille siste to dagene, men har gradevis dabbet av siste 4dagene. Jeg har morkaken på bakre.

Jeg får prøve og ta ting med ro, er jo ikke noe dem kan gjøre i uke 22 uansett sikkert.

Men ringer nok i morgen om ting ikke endrer seg, har ikke kjent noe i kveld og hatt vondt i magen, litt under navlen.

HI

Skrevet

Jeg hadde det sånn forrige helg, uke 20. Ble helt nervevrak, men var til legen på mandagen, og han sa at det ikke var noe i veien, normalt så tidlig. Det er ikke før etter uke 28 man begynner å registrere spark og at babyen får tydelig søvmønster.

Det jeg fant ut var at babyene er kjempeaktive på natta! Da er det festivitas i magen skal jeg si deg :) Kanskje det er likt for deg også? :)

Skrevet

Lå oppe hele natt uten noe aktivitet:/,

og ja hehe, han pleier som regel være helt gal hehe:p Får ikke sove, og spes vis jeg ligger på magen, da er han ikke glad:P

Kansje han bare er på latsiden som mor si av og til:P

Skrevet

JADDA! APPELSINJUICE:P

Fått 6 spark på under ett min:P

Spørs om han syntes det var surt, som jeg syntes:)

Skrevet

Så bra du fikk "vekket" han. :) Er litt overrasket over hvor ulik praksisen er i helsevesenet rundt omkring. Ringte selv føden i går, da jeg begynte å bli urolig fordi jeg ikke hadde kjent liv på 3 dager. Hadde drukket utallige cola-bokser, og ingenting reagerte lillingen på. Jeg fikk komme rett inn på ul på sykehuset, og det var 1 stk lettet mamma som spaserte ut av sykehuset en halv time senere. Og siden da har det vært masse liv som vanlig... Hehe.. :)

Så er visst vanlig at de kan gå litt i "dvale" i denne perioden. Er 22+5.

Skrevet

Dette må da være tull? Du er 22 uker på vei og helt hysterisk fordi babyen ikke har sparket på et par dager? Lille knøttet klarer jo å snu seg alle veier og ligger antakelig med ryggen ut nå og koser seg, helt normalt!

Etter uke 28, altså om 1,5 mnd skal man kjenne spark daglig.

Ro ned. Forstår svært godt at føden ikke tar dere inn på sjekk, snakk om å bruke opp ressurser på tull...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...